Complaint: Overstappen

user-6331 on 20 January 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

EnergieDirect zegt niet te kunnen incasseren rond overstap? Sturen een zgn. aanmaning terwijl instap bij desgewenste leverancier gedaan kon worden met 0,- voorschotnota.
Binnen twee weken Incasso uitbesteed met 60,- euro aan Intrum Justitia.

Vriendelijke groeten

Gewenste oplossing

Weg Incasso. Valt niet mee te onderhandelen.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Aan de hand van je klacht wil ik middels dit bericht graag reageren. Sinds enige tijd ben ik namens energie:direct gestart met het online helpen van mensen met klachten.
Uit de gegevens van energie:direct blijkt dat we van 11 mei 2009 tot en met 21 december 2009 je leverancier zijn geweest van gas en stroom. Je maandelijkse voorschotnota voor de maand december was al op 9 september opgemaakt. Daarom is het voorschotbedrag dat voor de maand december in rekening is gebracht terecht. Uiteraard wordt dit bedrag verrekend tegen je werkelijke verbruik op je eindnota.
Het klopt inderdaad dat energie:direct in het verleden vrij spoedig betalingen over droeg naar het incassobureau. Inmiddels is ons incasso beleid enorm versoepeld en zijn er meerdere persoonlijke contactmomenten voordat een betaling wordt overgedragen.
Mocht je in de toekomst nog goede tips en ideeën hebben voor energie:direct, dan kun je deze altijd sturen naar onlineservice@energiedirect.nl.
Jochem van energie:direct

All complaints of