Complaint: oververbruik

user-2976 on 21 November 2009 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Den Haag, 20 november 2009.

Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een verzoek aan u.
Ik ben machteloos en heb slapeloze nachten doordat ik oververbruik van €1700,- heb ontvangen.
Ik woon samen met mijn dochter van 18 en betaal elke maand €347, – aan licht en gas.
Als ik totaal optel, betaal ik voor 10 maanden €3470,-
Hoe kan ik in godsnaam nog zo’n hoge bedrag erbij krijgen.
Ik werk full time. Wij gaan om half 8 de deur uit en komen na zessen weer thuis.
Alle stekkers haal ik eruit tijdens afwezigheid en de verwarming staat op 15.
Het huis is voorzien van dubbele beglazing en is op normale temperatuur.
Daarom kleden wij in de winter binnenshuis ook warm aan als het erg koud is.
Ik bel van hier naar daar en ben nog steeds niet uitgekomen.
De Sociale Raadsman heeft zijn onderdeel afgesloten met de mededeling, dat er geen fouten zijn gevonden.
Energiedirect heeft mij 2 x opnieuw de meterstanden gevraagd en beweert dat zij de goede berekening hebben gemaakt.
Er is niemand die mij de specificatie kan uitleggen.
Als ik elk maand trouw heb betaald, door de automatische incasso, hoe kan ik dan een openstaande saldo hebben van €1019,-
Er is een medewerker van de Woningbouw langs geweest om samen met ons mee te kijken en hij heeft geen fout kunnen vinden en vermoedt dat ik misschien de tv op standbye laat staan of zoiets.
Er is ook iemand voor de boiler geweest en hij kan ook geen fout vinden.
Terwijl er binnen 2 jaar 3 x aan onderdelen zijn vervangen vanwege elk keer een storing.
Wie o wie heeft nou gelijk. Het is energiedirect z’n woord tegen mijn woord.
Hoe moet ik nou leven met een minimum inkomen. Het wordt beslist een sombere periode voor mij met de feestdagen.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd en verzoek graag telefonische contact.

Met vriendelijke groet.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Sinds korte tijd ben ik namens energie:direct gestart met het online oplossen van klachten. Daardoor kwam ik op deze website je klacht tegen.

Ik heb je gegevens opgezocht en hieruit bleek dat de meterstanden zoals die voor je jaarnota uit 2008 waren geschat, omdat deze niet tijdig waren doorgegeven. Deze schatting bleek achteraf te laag. Dit kwam echter pas aan het licht door het doorgeven van de juiste meterstanden voor je jaarnota van 2009.

In feite klopt het verbruik dus, maar je hebt dus meer moeten betalen omdat je werkelijke verbruik hoger was. Daarom wil ik je de tip meegeven om in de toekomst altijd je meterstanden goed door te voeren. Dan kom je nooit meer voor verrassingen staan.

Jochem van energie:direct

All complaints of