Complaint: Slechte tot zeer slechte “klantenservice”.

user-202342 on 02 October 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Sinds augustus 2012 een zeer ontevreden klant van EnergieDirect. Na overstappen per abuis standen omgewisseld bij het doorgeven. Ben sinds okt. 2012 bezig om deze standen omgedraaid te krijgen. Volgens ED (na constante mails van mijzelf) was dit probleem in Januari 2013 opgelost. Toch als zeer ontevreden klant maar weer overgestapt naar het oude, vertrouwde ESSENT. Wat schetst mijn verbazing de jaarafrekening. Met nog steeds de verkeerde meterstanden, waarvan mij verzekerd was dat deze gecorrigeerd waren. Sindsdien meerdere mails gestuurd, geen enkele reactie. Sinds de jaarafrekening niet tijdig betaald is krijg ik in slechts 10 dagen, 7x telefoon van ED, Ik heb een betalingsachterstand. Dan weten ze je te vinden en zegt de dame aan de telefoon: Wij hebben bij de klantenservice een administratieve achterstand (heb 5 emails gestuurd in 4 weken tijd, zonder ook maar enige vorm van reactie), hoezo achterstand. Op het moment dat zij zouden reageren zou er geen achterstand in betaling ontstaan zijn. Nu krijg je dan de dreiging, achterstand is betaald maar de incassokosten moeten nog worden voldaan.

Desired solution:

Geen enkele oplossing want ED weigert te luisteren, het enige wat gemeld wordt dat je een verplichting hebt.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent reminder to EnergieDirect to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

10 years ago - Beste Annski, Zoals mijn collega Shandia en Nikita je ook al hebben uitgelegd hebben we je op 27 augustus 2013 bericht over je correctienota. De betaling is pas gedaan op 26 september 2013 Dit is een maand te laat geweest. Om deze reden zijn de incassokosten terecht. Ik begrijp natuurlijk dat je ontevreden bent over het feit dat je zo lang op een reactie van onze kant uit hebt moeten wachten. Dit is echter geen reden om niet te betalen. Op dit moment staat er nog € 20,- open. Ik wil je vragen om dit zo snel mogelijk te betalen om verdere kosten te voorkomen. Met vriendelijke groet, Renske

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Responded on 16 October 2013 at 12:25

Als u zo snel via de email van de klantenservice had gereageerd als dat er nu via klachten.nl wordt gereageerd had deze klacht niet eens nodig geweest. Heb nu binnen 10 dagen reactie. Via de klantenservice heb ik 6 emails in 4 weken tijd gestuurd geen reactie. Schandelijke afhandeling tov klanten, wil ook never nooit meer iets te maken hebben met het bedrijf ED. Maar gelukkig ben ik niet de enige in deze!

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Annski,

Ik zie dat je het openstaande bedrag van € 20,- hebt voldaan, bedankt hiervoor.

Mijn collega heeft je afgelopen week nog geprobeerd te bellen naar aanleiding van je e-mail maar helaas kreeg ze geen gehoor.

Ik heb de klacht afgesloten. Wanneer je nog andere vragen hebt dan hoor ik dat graag van je.

Groetjes Renske

All complaints of