Complaint: Te hoge energie nota

user-166194 on 10 March 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

sinds 2010 klant bij Energie Direct. eerste jaar 700 bij betalen op jaarnota. 2e jaar 223 euro terug vd jaarnota. 2013 weer 328 bijbetalen op jaarnota. Ik heb een eenpersoons huishouden. Ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel verschil in 3 jaar kan zijn. Mijn maandbedrag nu is 126 euro pm, vergelijkbaar met een 2 persoons huishouden. Dat ik tot 2 x toe een groot bedrag moet bijbetalen en ook een hoog maandbedrag heb. Dit is niet normaal.

Desired solution:

Dat de jaarnota van 2010-2011 en 2012-2013 wordt herberekend, want mijn verbruik ( 1 pers huishouden ) kan niet zo hoog zijn. Dat mijn meterkast word nagekeken.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Raffa1972,

Naar aanleiding van je klacht heb ik je net gebeld.

We hebben de jaarnota’s doorbesproken, de nota’s zijn juist. Ik heb je uitgelegd hoe je hier een betalingsregeling voor kunt aanvragen. Dit kun je doen in Mijn energiedirect.nl.

Ook heb ik € 25,- coulance voor je opgeboekt zodat je de kosten voor de betalingsregeling niet hoeft te betalen.

Als je over een half jaar de meterstanden opnieuw aan ons doorgeeft maken we een herberekening van je maandbedrag. Zo kunnen we controleren of je maandbedrag klopt.

Met jouw goedkeuring heb ik de klacht nu gesloten. Ik wens je nog een fijne dag.

Groetjes Renske van energiedirect.nl

All complaints of