Complaint: te veel bereikend

user-184028 on 15 June 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb vorig voor mijn jaarnota veel geld terug ontvangen. Dit jaar heb ik minder electriciteit en gas gebruikt. Omdat ik kook niet thuis. Ik bespaar dat geld voor reiskosten naar mijn werk. Ik werk heel ver. Maar tot mijn verbazing kreeg ik een nota dat ik meer dan 260 euro extra moet betalen. Dat vind ik heel raar. Omdat ik minder gebruikt dan vorig jaar. Toen ik een klacht ingediend. Het antwoord hierop was: omdat gas en electriciteit duurder geworden dit jaar. Maar ik heb vaste contract voor 3 jaar. Daardoor ben ik beschermd tegen de prijsverhoging. Maar energiedirect maakt gewoon misbruik. Dus ik ben nu aan het zoeken andere maatschappij. De energiedirect doet iets op een willikeurig manier. Dat behoort niet.

Desired solution:

ik be helemaal niet tevreden.

Geen oplossing bindt

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Dag Shigmuni, Het klopt dat u een 3-jarig contract heeft en dat de tarieven voor stroom en gas daarom 3 jaar hetzelfde blijven. Ik heb de jaarnota van vorig jaar en dit jaar naast elkaar neergelegd. Wat blijkt is dat uw verbruik voor gas tegenover vorig jaar ruim 400m³ gestegen is. Dit is ook de reden geweest van de bijbetaling. Graag zou ik u willen adviseren om de nota's eens naast elkaar te leggen zodat u kunt zien dat dit verbruik niet minder is geworden tegenover vorig jaar. Met vriendelijke groet, Natascha

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Zojuist heb ik geprobeerd je te bellen op het nummer dat je hier door hebt gegeven. Helaas kreeg ik direct de voicemail. Daarom bericht ik je het volgende.

We hebben je hier en in een e-mail bericht wat de reden is geweest van de verhoogde jaarnota. Hierna hebben we geen bericht meer van je ontvangen. Ik ga er van uit dat de nota duidelijk is en wil hierbij de klacht sluiten.

Groetjes,
Ralf

All complaints of