Complaint: Terugstorting gelden

fracor on 05 August 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De afhandeling van mijn klacht van Energie direct is gewoonweg lachwekkend. Het bedrijf doet voorkomen of alles aan mij zou liggen, terwijl het bedrijf zelf grove fouten heeft gemaakt. Bovendien ben ik hun popie jopie taal meer dan zat. Ik was een klant en wens ook als zodanig te worden behandeld. De beslissing om een andere energieleverancier te nemen, is voor mij de juiste beslissing. Nu maar zien hoe ik mijn geld terug krijg.

Desired solution:

Ten onrechte ingehouden incassokosten terugstorten.

Rating 2/10 star-1 (10)

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste meneer, Op 30-07-2013 jl. heb je over dit onderwerp al een bericht geplaatst. Mijn collega heeft daar op 01-08-2013 op gereageerd. In die reactie geeft mijn collega aan dat we graag de e-mail van je ontvangen waarin staat dat je deze in maart jl. hebt verstuurd, zodat we kunnen kijken of de incassokosten inderdaad onterecht zijn. Tot op heden hebben we nog niets van je mogen ontvangen. Je kunt de e-mail sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Wanneer we niets van je mogen ontvangen, zet ik de klacht op opgelost. Groetjes Natascha

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Comment by poster of the complaint

11 years ago - De klacht is niet opgelost. Ik heb op 6 maart 2013 een mail gestuurd naar Energie Direct met de wijziging van mijn banknummer. Dit isop 19 april 2013 nogmaals telefonisch doorgegeven. Ik heb een copie van mijn mail van 6 maart 2013 aan Energie Direct gestuurd. Helaas accepteren ze dit niet als bewijs (?????) en blijven bij hun standpunt. Ik ga een aangetekend schrijven sturen met het laatste verzoek de ten onrechte ingehouden incassokosten terug te storten en zal de kwestie aanhangig maken bij de geschillencommissie.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Op 8-08-2013 heeft u telefonisch contact gehad met energiedirect.nl waarin u is uitgelegd dat de incassokosten terecht zijn. Ook heeft u aangegeven dat u geen bewijs kunt versturen dat u op tijd het rekeningnummer heeft aangepast. Zoals mijn collega heeft aangegeven wordt deze klacht op opgelost gezet, wanneer we niets van u ontvangen. Omdat u meerdere klachten op klacht.nl heeft geplaatst, wordt deze klacht gesloten.

Met vriendelijke groet,
Desiree

fracor

Responded on 02 June 2024 at 05:40

Rating 2/10 star-1 (10)

De klacht is absoluut niet opgelost. Ik ga nu Energie Direct sommeren de gelden terug te storten. Wordt niet aan het verzoek voldaan, zal ik de geschillencommissie inschakelen.
Energie Direct is in mijn optiek een consument zeer onvriendelijke organisatie, die haar eigen fouten niet wil aangeven en bovendien met de incassokosten de wet overtreedt.

All complaints of