My complaint:
Op 1 juni 2012 ben ik overgestapt van Energiedirect naar Oxxio naar 7 jaar klant te zijn geweest bij Energiedirect.
Op 9 augustus 2012 ontving ik een eindafrekening van Energiedirect van € 921,11 (te betalen).
Ik ben al 7 jaar klant bij Energiedirect. Facturen worden betaald via automatisch incasso en alles verloopt prima. 1 x per jaar komt de Netwerkbeheerder langs om meterstanden op te nemen.
Via het webcare team van Energiedirect kreeg ik te horen dat ze mij al 7 jaar emails sturen om mijn meterstanden door te geven. Echter naar nu blijkt hebben zij een fout gemaakt en een niet bestaand emailadres (hotmail.nl) ingevoerd in hun systeem. Of zij geen foutmelding ontvangen bij een niet bestaand emailadres is mij niet bekend. Ook hebben ze mij in de afgelopen 7 jaar nog nooit via een brief gevraagd om alsnog mijn meterstanden door te geven en ben ik ervan uitgegaan dat meterstanden doorgegeven werden door de netbeheerder. Ik wist niet beter!
Een eindafrekening over 7 jaar (extra verbruikt) stroom en gasverbruik van € 921,11 omdat meterstanden nooit doorgegeven zijn van Netbeheerder naar Energiedirect of via (mijn niet bestaande email) lijkt mij onredelijk en ben van mening dat dit veroorzaakt is door nalatigheid van Energiedirect.
Energiedirect had mijn inziens mij op een andere manier moeten informeren (of contact met mij moeten opnemen) als blijkt dat ik niet reageer op email of dat mijn emailadres niet bestaat.
Energiedirect heeft mij nooit geïnformeerd via mijn juiste emailadres hotmail.com of mij op andere wijze geïnformeerd.
Eindafrekeningen en voorschotnota’s worden automatisch geïncasseerd.
Wie is nalatig in deze zaak?
1) ik als klant
2) de netbeheerder had de meterstanden door moeten geven aan de leverancier
3) Energiedirect is verplicht om te verifiëren of de gegevens in hun database kloppen zodat klanten juiste informatie ontvangen
Desired solution:
Een gedeelde rekening. Ik vind dat Energiedirect coulant moet zijn en hand in eigen boezem moet steken. Zij zijn nalatig geweest en hebben mij nooit geïnformeerd omdat de gegevens in hun systeem niet klopten.
Een onwetende klant is hierdoor de dupe en krijgt de rekening van 7 JAAR extra stroom- en gasverbruik na overstappen naar andere leverancier gepresenteerd.