My complaint:
Bericht door LightNside » 29 okt 2013 12:23
Op 1 januari 2010 sloot ik een contract af via de www.vastelastenbond.nl bij energiedirect. Men schatte mijn verbruik op de voorafgaande jaren… Helaas was ik tijdens 2010-2013 ernstig ziek, kankerpatient, andere terminale ziekte, vorig jaar december een hartaanval en ik sta er alleen voor zonder familie, heb een hypotheek en er kwam veel op me af tijdens die periode, psychisch, fysisch… er werd een burn-out geconstateerd bij het ziekenhuis… Men noemt dit tegenwoordig een aanpassingsstoornis… Door dit alles was ik nalatig met veel dingen zoals ik de meterstanden door te geven maar wat ik betaalde klopte met wat ik betaalde in een grotere vorige woning in Rotterdam dus ik dacht het klopt wel…
Tijdens die periode waren er ook 2 gaslekken in de meterkast. De meterkast is in de gang van de flat… Ik kwam eens thuis en de energieleverancier had de kast opengebroken en zei je hebt geluk dat de hele flat niet ontploft is… Ik vraag me af wat dit lek me heft gekost? Ook daar wilde energiedirect niet naar luisteren…
In juni gaf ik na 2.5 jaar me meterstanden door en schrok me rot dat ik 3700 euro moest betalen en het werd gelijk van me rekening afgeschreven. Ik heb tig keer contact gehad met de vaste lastenbond en energiedirect. Me medisch dossiers verstuurd, open kaart gespeeld met mijn medische gegevens… Men wilde me 6 maanden betalingsregeling geven… Dat is nog 600 euro per maand en daar kwam dan ook nog 140 euro per maand bij aan energiekosten?
Er was eerst sprake dat het zou kunnen verspreid worden over meerdere jaren als ik een nieuw contract afsloot of dat de vastelastenbond met de accountant iets voor mij zou kunnen betekenen. Uiteindelijk allemaal valse hoop… van mijn 870 euro per maand moet ik nu het bedrag van bijna 3700 in 11 termijnen betalen + de maandelijkse termijnen en als ik 1 dag te laat betaal dan gelijk vordert men het hele bedrag in. Ik schrijf dit vanuit het ziekenhuis met 40 graden koorts en heb net energiedirect gebeld om te vragen om tot een meer humane oplossing te komen omdat ik het gewoon niet meer red en men mij zo de schuldsanering in duwt. Schuldhulpverlening helpt je alleen als je boven de 10 000 euro schulden hebt…
Ik wil betalen maar wat ik niet heb kan ik niet betalen en nu loop ik achter met mijn hypotheek en ik moet keuzes maken wat wel en niet te betalen… Energiedirect is een heel hard bedrijf, ik vroeg als het naar een incassobureau gaat wat de extra kosten waren en of ik daar dan een regeling kon treffen maar de vrouw in kwestie wilde me daar geen informatie over geven en zei kan ik anders nog wat voor u doen en verbrak de verbinding… Men wilt je gewoon niet informeren en helpen zodat je alle mogelijkheden kan onderzoeken om het financieel te redden… TOEN WAS DE MAAT VOL VOOR MIJ…
Dus als u denkt te besparen bij de vastelastenbond of energiedirect en u bent aan de minima… bedenk u dan dat dit bedrijf weinig persoonlijk bereidwillig is om naar een persoonlijke situatie te kijken als er iets fout gaat… De vastelastenbond heeft er alles aan gedaan maar stuitte zelf tot eigen frustratie tegen een keiharde muur aan…
Energiedirect heeft zelf een te kleine schatting gemaakt en kan op zijn minst daar ook een stukje verantwoordelijkheid in nemen en begrijpen waarom ik niet met de meterstanden bezig was… ik zat op survival mode…
Ik heb ALLE bewijsstukken verstuurd dat ik hier niet sta te liegen… sterker nog, ik schrijf dit vanuit het ziekenhuis…
Danku Energiedirect voor u medeleven…
Desired solution:
Een aangepaste gespreide betaling die ik kan voldoen zonder de schuldsanering ingeschopt te worden