Complaint: www.devastelastenbond.nl / www.energiedirect.nl / 3700 euro jaarafrekening?!

user-208850 on 29 October 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bericht door LightNside » 29 okt 2013 12:23
Op 1 januari 2010 sloot ik een contract af via de www.vastelastenbond.nl bij energiedirect. Men schatte mijn verbruik op de voorafgaande jaren… Helaas was ik tijdens 2010-2013 ernstig ziek, kankerpatient, andere terminale ziekte, vorig jaar december een hartaanval en ik sta er alleen voor zonder familie, heb een hypotheek en er kwam veel op me af tijdens die periode, psychisch, fysisch… er werd een burn-out geconstateerd bij het ziekenhuis… Men noemt dit tegenwoordig een aanpassingsstoornis… Door dit alles was ik nalatig met veel dingen zoals ik de meterstanden door te geven maar wat ik betaalde klopte met wat ik betaalde in een grotere vorige woning in Rotterdam dus ik dacht het klopt wel…

Tijdens die periode waren er ook 2 gaslekken in de meterkast. De meterkast is in de gang van de flat… Ik kwam eens thuis en de energieleverancier had de kast opengebroken en zei je hebt geluk dat de hele flat niet ontploft is… Ik vraag me af wat dit lek me heft gekost? Ook daar wilde energiedirect niet naar luisteren…

In juni gaf ik na 2.5 jaar me meterstanden door en schrok me rot dat ik 3700 euro moest betalen en het werd gelijk van me rekening afgeschreven. Ik heb tig keer contact gehad met de vaste lastenbond en energiedirect. Me medisch dossiers verstuurd, open kaart gespeeld met mijn medische gegevens… Men wilde me 6 maanden betalingsregeling geven… Dat is nog 600 euro per maand en daar kwam dan ook nog 140 euro per maand bij aan energiekosten?

Er was eerst sprake dat het zou kunnen verspreid worden over meerdere jaren als ik een nieuw contract afsloot of dat de vastelastenbond met de accountant iets voor mij zou kunnen betekenen. Uiteindelijk allemaal valse hoop… van mijn 870 euro per maand moet ik nu het bedrag van bijna 3700 in 11 termijnen betalen + de maandelijkse termijnen en als ik 1 dag te laat betaal dan gelijk vordert men het hele bedrag in. Ik schrijf dit vanuit het ziekenhuis met 40 graden koorts en heb net energiedirect gebeld om te vragen om tot een meer humane oplossing te komen omdat ik het gewoon niet meer red en men mij zo de schuldsanering in duwt. Schuldhulpverlening helpt je alleen als je boven de 10 000 euro schulden hebt…

Ik wil betalen maar wat ik niet heb kan ik niet betalen en nu loop ik achter met mijn hypotheek en ik moet keuzes maken wat wel en niet te betalen… Energiedirect is een heel hard bedrijf, ik vroeg als het naar een incassobureau gaat wat de extra kosten waren en of ik daar dan een regeling kon treffen maar de vrouw in kwestie wilde me daar geen informatie over geven en zei kan ik anders nog wat voor u doen en verbrak de verbinding… Men wilt je gewoon niet informeren en helpen zodat je alle mogelijkheden kan onderzoeken om het financieel te redden… TOEN WAS DE MAAT VOL VOOR MIJ…

Dus als u denkt te besparen bij de vastelastenbond of energiedirect en u bent aan de minima… bedenk u dan dat dit bedrijf weinig persoonlijk bereidwillig is om naar een persoonlijke situatie te kijken als er iets fout gaat… De vastelastenbond heeft er alles aan gedaan maar stuitte zelf tot eigen frustratie tegen een keiharde muur aan…

Energiedirect heeft zelf een te kleine schatting gemaakt en kan op zijn minst daar ook een stukje verantwoordelijkheid in nemen en begrijpen waarom ik niet met de meterstanden bezig was… ik zat op survival mode…

Ik heb ALLE bewijsstukken verstuurd dat ik hier niet sta te liegen… sterker nog, ik schrijf dit vanuit het ziekenhuis…

Danku Energiedirect voor u medeleven…

Desired solution:

Een aangepaste gespreide betaling die ik kan voldoen zonder de schuldsanering ingeschopt te worden

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

10 years ago - Best meneer Dhont, Naar aanleiding van je bericht heb ik je gegevens bekeken. Allereerst wil ik aangeven dat we begrip hebben voor je situatie. Je hebt je jaarnota in april van dit jaar van ons ontvangen per e-mail. Je hebt toen bij ons aangegeven dat je voor deze nota graag een regeling wilde treffen, vanwege je lastige situatie hebben we toen bij hoge uitzondering je een regeling aangeboden van 11 termijnen. Je hebt hiervan een e-mail ontvangen op 30-05-2013 en bent akkoord gegaan met dit aanbod. Vervolgens heb je van ons een herinnering ontvangen omdat je voor de 1e van de maand je termijn weer moet voldoen. Daar op volgend heb je op 29-10-2013 om 10 uur contact gehad met mijn collega. In dit gesprek heb je aangegeven dat je graag voor het resterende bedrag wat er nu nog openstaat een nieuwe regeling wil treffen. Mijn collega heeft daarop aangegeven dat een nieuwe regeling niet mogelijk is omdat we al een enorme uitzondering voor je gemaakt hebben. We hebben met in achtneming van je situatie een uitzondering voor je gemaakt en net dat beetje extra gedaan binnen onze mogelijkheden. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Groetjes, Rosalie energiedirect.nl.

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Hallo Rosalie, Ik heb gisteren wederom gebeld... een aantal zaken kloppen niet... de laatste factuur die ik kreeg voor een termijnbedrag was van 27 september, ik quote de email Je kunt het bedrag ook handmatig overmaken. Maak het bedrag van 335,49 euro over op rekeningnummer 62.96.39.183 ten name van energiedirect.nl in 's-Hertogenbosch. Vermeld daarbij je klantnummer 507201. Ook kreeg ik een onterecht een betalingsherinnering terwijl ik ALTIJD op tijd heb betaald... nu wordt er gezegd dat ik te weinig heb overgemaakt? Ik zou een email krijgen gisteren 31 oktober of alles in orde was maar ik wacht er nog steeds op... IS NU ALLES IN ORDE MET DE BETALING? Mijn volgende vraag is, als ik het niet meer kan betalen wat erop lijkt, er staat nu nog 1900 euro open voor de 3700... Welk incassobureau gaan jullie gebruiken en welke kosten gaan zij berekenen en kan ik met hun een betalingsregeling treffen... Om verder te reageren op uw email: 1. Verder ben ik akkoord gegaan omdat ik geen andere keuze had... het was dat of het incassobureau... 2. Ik vroeg uw medewerker wat er ging gebeuren als ik het niet kon betalen cq welk incassobureau en of daar wat te regelen viel, ze zei heel bruut nee u moet dan alles in 1 keer betalen en ik weet niet welk incassobureau en wilde ze ook niet uitzoeken... Als er zoveel begrip is voor mijn situatie dan ondanks het feit dat de betalingsregeling niet kan versoepeld worden kan men wel gewoon mij vertellen wat de procedure is als ik het niet betaal... ik moet nu keuzes maken wat ik betaal en ik probeer de goedkoopste keuze te maken qua extra kosten... (Intrum justitia zei dat er 200 euro bovenop de 1900 euro zou komen en dat er bij hun wel een regeling mogelijk is gezien mijn bijzondere toestand, gek genoeg bij jullie niet...) MVG Steven

Message from EnergieDirect

10 years ago - Beste meneer Dhont, Je geeft aan dat je nog een aantal vragen hebt. Ik heb je gegevens nogmaals bekeken en zie dat je op 31-10-2013 om 13.00 uur contact hebt gehad met mijn collega. Mijn collega heeft alles bekeken en geeft aan dat je bij bent met je betalingen. Dit heeft ze telefonisch ook al aan je gemeld. Je geeft verder ook aan dat je graag wenst te weten naar welk incasso bureau je wordt overgedragen als je niet voldoet aan je betalingsverplichtingen. Zoals mijn collega ook al heeft aangegeven kunnen we je dit niet melden omdat we verschillende incasso partners hebben. Zodra er mensen worden afgedragen wordt er op dat moment een keuze gemaakt. Op dit moment kan ik je daar dan ook geen antwoord op geven. Zoals ik al eerder aangegeven heb hebben we je situatie absoluut mee laten wegen in de aanbieding die we je hebben gedaan betreffende de regeling. We hebben je de beste aanbieding gedaan die mogelijk is. Ik begrijp dat je het vervelend vindt, helaas kunnen we wat betreft de regeling niets meer voor je doen. Groetjes Rosalie

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Hallo Rosalie, 1. Er zou uitgezocht worden waarom ik onterecht een betalingsherinnering kreeg en ik zou worden teruggebeld of ge-emailed worden, dat was niet het geval. Door een fout zou er een euro te weinig gevraagd zijn waarom uw collega zei dat kan een probleem veroorzaken in het systeem dat u achterloopt met betalen. 2.Het is duidelijk dat jullie niet willen zeggen welk incassobureau... Ik weet dat met Intrum Justitia wel een regeling valt te treffen... waarom zegt u collega dan dat dit niet mogelijk is en ik dan wordt afgesloten als ik de termijn niet voldoe 3. U zegt u heeft begrip voor uw situatie, u zegt het is vervelend... uit het woordenboek: ''begrip'': inlevingsvermogen het vermogen aan te voelen wat anderen willen of denken... Ik denk niet dat u kanker heeft gehad, een chronische ziekte heeft en een hartaanval heeft gehad waardoor u in de WIA ben terecht gekomen. Ik heb geen familie, u wel... Dus zeg niet dat u begrip heeft voor de situatie... want u kan zich niet inleven want als u daadwerkelijk in staat was dat te doen of de mensen die de beslissing nemen in deze betalingsregelingen... dan had men zeker hun hart laten spreken en iets humaner met me omgegaan... Er was eerst sprake van een verlenging drie jarig contract en dan zo elke maand een stukje te betalen... wat is daar verder mee gebeurt? 4. U zegt net dat beetje extra gedaan te hebben in de mogelijkheden, alsof de energiemaatschappij de regeling niet KAN versoepelen. Er is hier duidelijk een verschil van kunnen en willen. U wilt mij verder niet helpen. jullie vinden dat met 450 euro per maand te moeten betalen aan energie direct met een wia van 870 dat dit de ''beste aanbieding is''... Inderdaad het is een geweldige ''aanbieding''. Bedankt het inlevingsvermogen van diegenen die beslist over deze aanbiedingen... Die persoon kan vanavond vast een warme maaltijd eten... ik niet Met vriendelijke groeten Steven

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Responded on 15 November 2013 at 16:36

Niets opgelost

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Steven,

Zoals eerder al meerdere malen aan je aangegeven hebben we gedaan wat we konden. We kunnen je niet verder helpen. Je verwacht iets van energiedirect.nl waar je geen recht op hebt, we zijn je aan alle kanten tegemoet gekomen. Dit juist omdat we zoveel begrip hebben voor je situatie. We wensen je natuurlijk veel sterkte met je situatie maar we kunnen je niet meer verder helpen.

Groetjes Rosalie

All complaints of