Complaint: Ze naaien je gewoon.

user-11261 on 21 April 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Op onze oude adres hebben wij informatie aangevraagd over energie direct, tenminste zo werd het ons verteld door een verkoper op straat. wij zijn ondertussen verhuist, niet wetend dat wij aan een contract vast zaten en maanden later heel veel rekeningen en incasso´s binnen hebben gekregen. Wij hebben contact op genomen via de mail, telefoon per brief noem maar op. Het duurde heel erg lang voordat we eindelijk contact hadden en dan is het, ja u moet gewoon betalen. Ja voor ons werd het natuurlijk een abnormaal bedrag waar we nog steeds aan het afbetalen zijn al zijn we bijna een jaar verder. Ik vind dit echt niet normaal.

Gewenste oplossing

Ik zou graag mijn geld terug willen krijgen, zeker omdat wij daar ten eerste niet meer op het adres gewoont hebben. Ik heb mijn huur contract van waar we nu wonen, en ik zou dan in ieder geval vanaf die datum mijn geld terug willen krijgen.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Onlangs heb je op deze site een klacht geplaatst over energie:direct, waarin je omschrijft dat je onterecht klant bent geworden en niet te weten een contract te hebben getekend.

Het is natuurlijk vervelend dat je aan een verkoper vraagt om informatie en vervolgens blijkt dat je een contract hebt ondertekend. We gaan uit van de ingevulde gegevens op het contract. Daarop staan al je NAW gegevens, je rekeningnummer en het contract is ondertekend. Het contract is dan ook rechtsgeldig.

Ik vind het heel vervelend, maar in dit geval kan ik niets voor je betekenen. Het feit dat je al een huurcontract had voor een ander adres is namelijk niet rechtsgeldig voor ontbinding van je contract. Energie:direct scheldt het verschuldigde bedrag dan ook niet kwijt.

Het enige wat ik voorstel is om een betalingsoverzicht te sturen. Wellicht kun je er dan op financiële vlak uitkomen met de huidige bewoner.

Als je gebruik wenst te maken van het voorstel, dan kun je dit aangeven via onlineservice@energiedirect.nl

Jochem van energie:direct

All complaints of