Complaint: essent negeert werkelijke meterstanden

user-67714 on 02 November 2011 about Essent in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Heb op 31-12-2010 prive een pand gekocht meterstanden zijn toen genoteerd en zijn door vorige eigenaar en mij samen genoteerd heb toe essent gebelt om meterstanden en gegevens door te geven heb toen aangegeven dat het pand voorlopig leegstond ivm renovatie maar moest toch ongeveer 400 euro betalen voor gas en stroom ( dit maakt ook niet uit want werd toch verrekend bij jaarafrekening )toen ik in september meterstanden doorgaaf kreeg ik kort daarna de afrekening van het gas dat ik 388 euro bij moest betalen. na uren ( letterlijk ) aan de telefoon gezeten te hebben en van essent doorgestuurt naar enexis en van enexis door naar essent niks bereikt ik moest het er maar mee doen ( zou ook iedere keer terug gebelt worden maar is nooit gebeurt ), enexis heeft de meterstanden geschat omdat essent ze niet doorgegeven had en dit is niet meer te corrigeren het viel bij hun wel binnen de aanneembare normen ( gaat hiet over ongeveer 2700 euro ), als je essent belt word je vriendelijk afgewimpeld want niemand kan je echt helpen, echt een waardeloze service.

Desired solution:

Essent moet de meterstanden hanteren die opgenomen zijn op 31-12-2010, ik wil gewoon betalen wat ik verbruikt heb waarom zou ik moeten betalen voor gas en stroom die ik nooit verbruikt heb.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by Essent

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by Essent

user-67714

Responded on 16 November 2011 at 10:04

er staat een lachend gezichtje met opgelost erbij maar er is nog helemaal niks opgelost ( 04-11 ), Ben zojuist gebelt en er is mij toegezegt dat de klacht opgelost gaat worden ( 16-11 ),

Essent

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer, mevrouw Sips,

Deze klacht is terecht gekomen bij Essent huishoudelijke klanten. Uw klacht betreft een MKB klacht. Daarom heb ik uw klacht doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling binnen MKB.
Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen ook contact met u op. De afhandeltijd heb ik helaas geen zicht op.

Omdat ik uw klacht heb doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling, sluit ik uw klacht op deze website. Dit wil niet zeggen dat uw klacht al afgehandeld is, maar doorgezet naar de juiste afdeling.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent medewerkster

All complaints of