My complaint:
Essent claimt via twitter, persberichten, etc. dat ze een 97% succesvolle klachtafhandeling zou hebben. Echter de enorme hoeveelheid klachten die er momenteel zijn over bijv. stadsverwarming weigert Essent in behandeling te nemen. Essent wil niet op collectieve vragen vanuit de wijk Reeshof (Tilburg) in gaan, en doet dit af middels een standaard brief aan de klagende partij, zonder hierbij verder inhoudelijk in te willen gaan op de problematiek die aan de kaak gesteld wordt. Essent ontwijkt hierbij alle verantwoordelijkheid.
Ik heb zelf ook enkele keren via deze website (klacht.nl) geklaagd over Essent Warmte (i.v.m. koude douche). Vervolgens krijg je de mededeling dat het webcare-team van Essent hier niet over gaat, en de klacht intern door zal zetten. De klacht wordt op deze website op ‘opgelost’ gezet, en de PR mevrouw van Essent gaat trots mededelen dat ze 97% van de klachten zouden hebben opgelost.
Desired solution:
Essent zou moeten inzien dat ze de enorme hoeveelheid klachten over stadsverwarming niet aan kan, tevens niet binnen 10 dagen reageert (zoals op de website staat), en niet op de inhoud in wil gaan.