My complaint:
vanaf juli dat ik een woning heb kunnen huuren en dat ik niet in de woning aanwezig bent vanwege overlast van de leidingen uit de meter kast zit ik bij famiely ,omdat ik niet kan slapen door de overlast van het geluid vanaf die tijd ben ik bezig met essent over een voorschot aan te passen lager te maken omdat ik geen gebruik maak van de warmte meter stook.
meerdere keren contact gehad met deze mensen hierover over aanpasing hierover ,vervolgens krijg ik een mail dat deze aangepast kan worde3n vanaf november,ik heb hierop vervolgens gereageert ,omdat ik geen reactie heb mogen ontvangen heb ik vervolgens weer gebelt en ook een schriftelijke brief gestuurt omdat ik al maanden niet in de woning aanwezig bent,,, het is voor mij onredelijk om een bedrag van 89euro te betalen elke maand en ik ben toch niet aanwezig in de woning en ik maak geen gebruik van stook ,deze bedrag zou aangepast worden naar 50 tot dat ik wel in de woning gaat wonen ,ik ben zo lang met deze mensen bezig over verandering van me voorschot ,,,gevolgen te hooge rekening van het belen naar hun klantenservice ,vervolgens krijg je een onbeschofte medewerker aan de lijn die niet weet hoe je te kunnen helpen .vandaag weer poging gewaagt te belen weer het zelfde brobleem ,meneer weet van niks,er staat niks in de computer verwerkt !! en ik moet gewoon alsnog mijn voorschot van 89euro betalen in de maand ,inmiddels ben ik onterecht overgedragen aan de deurwaarder incasso bureau ,dit is gewoon niet te geloven gewoon schande!!
hierbij ook een mail van hun ,,, medewerker beweert dat ikm hierop niet gereageert heb terwijl ik gewoon een email verstuurt heb en ik heb niks van hun gehoort heb ik vervolgens een schriftelijke brief gestuurt om deze alsnog te doen
Geachte heer Rombley, Klantnummer: 0800093921
Wij hebben uw klacht ontvangen over het voorschot van de warmtelevering op uw adres Maasdijk 166 in Breda. Graag geef ik u in deze e-mail een reactie.
In uw klacht geeft u aan dat het voorschot van 189 euro te hoog is en dat u bijna nooit thuis bent en hierdoor ook geen warmte of warm water gebruikt. Ik heb dit gecontroleerd en ik zie dat wij uw voorschot niet op 189 euro hebben berekend, maar op 91,66 euro per maand voor de maanden augustus en september 2013. Omdat u met ingang van oktober via automatische incasso gaat betalen, krijgt u vanaf oktober 2,42 euro korting op uw voorschotten, waarmee uw voorschot is verlaagd naar 89,24 euro.
Als u inderdaad niet of zelden thuis bent, zijn wij uiteraard bereid uw voorschot met ingang van november 2013 te verlagen. U heeft hierover reeds contact gehad met onze Klantenservice, waarbij u het advies heeft gekregen zelf uw verbruik in de gaten te houden via de Verbruiksmanager. U heeft dit advies gekregen, omdat wij willen voorkomen dat u straks als u de jaarafrekening ontvangt (juni 2014) ineens voor een verrassing komt te staan en toch moet bijbetalen.
Indien u hiervan gebruik wenst te maken, ben ik bereid uw voorschot te verlagen naar een minimaal bedrag van 50 euro met ingang van november 2013. Ik adviseer u alleen hiervan gebruik te maken als u daadwerkelijk nooit in de woning aanwezig bent. Graag verneem ik van u of u gebruik wilt maken van deze voorschotwijziging, zodat ik dit in onze administratie kan aanpassen. U kunt dat aangeven door deze e-mail te beantwoorden.
Daarnaast verzoek ik u vriendelijk om de voorschotten van augustus en september 2013, bij elkaar opgeteld 183,32 euro, binnen vijf werkdagen naar ons over te maken, daar de betaalwijze van deze twee facturen nog niet is aangepast naar automatische incasso. Als u ons toestemming wilt geven om deze voorschotten ook automatisch van uw bankrekening te laten incasseren, kunt u dat ook kenbaar maken met een reactie op deze e-mail.
Indien u het bedrag van 183,32 euro toch liever zelf overmaakt, kunt u dit bedrag binnen vijf werkdagen overmaken op ons bankrekeningnummer 24 22 44 793. Vermeld hierbij dan alstublieft uw klantnummer 0800093921.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heeft u nog andere vragen? Meer informatie vindt u op onze website www.essent.nl/warmte. Direct zelf uw zaken regelen? Maak dan gebruik van onze online service www.mijnwarmte.nl. Wilt u een medewerker spreken? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 0900 1550 (lokaal tarief). Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 20.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Patrick van de Langenberg
Allround Medewerker Klantenservice
Essent Local Energy Solutions | Willemsplein 4 | Postbus 1484 | 5200 BM ‘s-Hertogenbosch
Telefoon 0900-1550 | www.essent.nl/warmte | http://www.mijnwarmte.nl/
cid:image002.jpg@01CE91E7.3E55DB10
Uw beoordeling:
Essent brobeert hier de boel op te lichten ook met het verbruiksmanager . Vanaf juli zit ik in een nieuwbouw woning ,en ik gebruik geen eens warm water etc en verwarming krijg ineens voorschot rekening van 189 euro terwijl ik geen ene moer gebruikt in die woning en bijna nooit thuis ben snap het gewoon niet mevrouw van essent geef aan de telefoon aan dat ik verbruiksmanager moet gaan gebruiken wellicht verlage me maand tarief ieder maand . Ik weet geen raad overstape? Misschien ??
Reactie:
Beste David,
In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u twijfet aan de hoogte van het voorschot. Ik wil dit graag samen met u bespreken. Als u dit ook wilt kunt u uw klantnummer, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van deze klacht in een mail sturen naarwebcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Desired solution:
voorschot alsnog aanpassen omdat ik schriftelijk brief hierover gestuurt heb na mijn mail ,echter heb ik niks van essent vernomen ,en escuuses van de onbeschofte medewerker