My complaint:
KIJK DE JAARAFREKENING VAN ESSENT RETAIL ENERGIE B.V. GOED NA!
OOK VOOR DE SENIOREN IN ONZE SAMENLEVING!
Ik heb namelijk ontdekt dat Essent heeft gefraudeerd met mijn jaarafrekening 2012/2013.
Terwijl ze in het bezit zijn van de juiste meterstanden hanteren ze in hun jaarafrekening fictieve, verzonnen meterstanden onder de code D. Code D betekent; opgenomen door de netbeheerder!
Ook klopt de berekening niet tussen de beginstand en de eindstand.
Ze gaan in de tussenliggende berekening steeds uit van dezelfde beginstand waardoor de berekende hoeveelheid energie bijna het dubbele is van het daadwerkelijk verbruik.
Essent heeft de fout inmiddels toegegeven en mijn jaarafrekening is ter controle opgestuurd naar de afdeling facturatie van Essent Retail Energie B.V!
Bovendien heb ik inmiddels een schadevergoeding gekregen.
Omdat de jaarafrekeningen niet handmatig worden gedaan maar doorgaans met een softwareprogramma, is het niet denkbeeldig dat er véél meer klanten van Essent Retail Energie B.V. het slachtoffer zijn van een veel te hoge, foute jaarafrekening.
U herkent de afwijkingen alleen als u beschikt over een uitgebreide, gespecificeerde jaarafrekening.
De eindstand(en) en beginstand(en) van de jaarafrekening kloppen wel dus in de volgende jaarafrekening zie je er niets meer van terug.
Het valt mij inmiddels op dat verspreidt over het hele land héél veel klanten van Essent klagen over in verhouding veel te hoge jaarafrekeningen dit jaar!
Het gevolg is dat ze in verhouding veel moeten bijbetalen en vervolgens wordt de nieuwe voorschotnota ook weer veel duurder.
Het vermoeden bestaat dat er een fout schuilt in de rekenmethode van Essent Retail Energie B.V..
Ik ben vanaf 18 mei 1974 klant bij de PNEM en daarna Essent en ik heb dergelijke “fouten” nooit eerder aangetroffen.
Kijkt u in uw eigen belang a.u.b. uw jaarafrekening goed na en doe dat eventueel ook voor mensen die daartoe niet in staat zijn.
Bij voldoende belangstelling en met toestemming van deze site, plaats ik een kopie van mijn jaarafrekening op deze site.
Ook heb ik uitgebreide tips om Essent Retail Energie B.V. te controleren en u te wapenen tegen dit soort ongeoorloofde praktijken.
Met vriendelijke groet,
Jos Schröder
***
Desired solution:
Openheid van zaken en de excuses van het bedrijf waar ik al bijna 40 jaar energie van afneem.
Het moet volgens mij vanzelfsprekend zijn dat ze mij een goede eerlijke jaarafrekening sturen en de frauduleuze jaarafrekening vervangen door een reële.
Bovendien zou het niet nodig moeten zijn de problemen kenbaar te maken op fora om gehoor te krijgen bij Essent. Het is soms werkelijk ongehoord hoe je behandelt wordt door medewerkers van Essent.