Complaint: Expedia blokkeert credit card onnodig

user-171825 on 05 April 2013 about Expedia.nl in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

We wilden afgelopen zondag, nu dus 5 dagen geleden een reis boeken naar Curacao. Expedia accepteert alleen creditcards voor die reis en bij het boeken bleek het saldo onvoldoende. Wat gebeurt er dan: Expedia blokkeert een groot bedrag van je creditcard, namelijk 4704,-. De volgende dag gebeld waarna ze aangeven het al gedeblokkeerd te hebben, maar navraag bij de Bank (ING) leverde op dat dat nog niet gebeurd was, want ING wil dat zij een fax sturen, maar dat weigert Expedia. We worden van het kastje naar de muur gestuurd, Expedia zegt gedeblokkeerd te hebben en ING zegt dat Expedia dat nog niet gedaan heeft. Expedia zegt dat het bij ING wel 20 dagen kan duren. Hierdoor moet je dus verplicht extra geld op je credit card gaan storten, want 4704 “zweeft” ergens, maar staat niet op je rekening.
We willen een hoop geld uitgeven, maar er wordt zowel door de bank als Expedia onvoldoende meegewerkt om dit op te lossen. Het is in de eerste plaats al vreemd dat Expedia het geld incasseert, en daar geen dienst tegenover zet. Als het systeem merkt dat het saldo onvoldoende is, zou de boeking dan toch gewoon niet door moeten gaan.
We zijn hier een week mee bezig en een hoop beltegoed verbruikt uiteraard en zowel ING als Expedia werken niet mee.

Desired solution:

1) Dat die 4704,-.op de rekening komt en dat Expedia zelf contact opneemt met ING om dat voor elkaar te krijgen ipv een klant die bereid is veel geld bij hen te besteden van het kastje naar de muur te sturen. 2) Voor de toekomst dat je een deel met Ideal kan betalen of een aanbetaling, want er zullen niet veel mensen die zoveel geld op hun creditcard hebben staan.
3) Daarnaast zou Expedia onze reis nu in optie kunnen nemen totdat dit probleem, door hen veroorzaakt, opgelost is, want ondertussen bestaat natuurlijk het risico dat de reis duurder wordt of dat er geen tickets bij de vliegtuigmaatschappij meer zijn voor onze data.
4) Ook vind ik dat Expedia in het systeem moet opnemen dat als het saldo ontoereikend is, dit gemeld wordt, zodat de boeking stopgezet worden en het geld niet onnodig wordt geblokkeerd.

All complaints of