Complaint: Expedia heeft geen kennis van zaken

user-174023 on 17 April 2013 about Expedia.nl in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij willen op vakantie naar Orlando van 19-4 t/m 3-5!
Maar dat schijnt er moeilijk te zijn bij Expedia…..
Terwijl we toch al vele jaren naar alle tevredenheid onze Amerika reizen via hen boeken.

Ma 4-3 9.20 uur:
Online vlucht (met overstap in Londen) en appartement bij Expedia geboekt – bij de bevestiging bleek dat we terugvlogen van Orlando naar Londen Gatwick en daarna van Londen Heathrow naar Amsterdam. We moesten zelf regelen dat we van Gatwick naar Heathrow kwamen (= 40 mijl verderop). Dat leek mij niet zo een goed idee met een kleintje van 3,5 bij ons (na al een lange vlucht gehad te hebben).

Meteen gebeld met Expedia en de dame aan de lijn zei dat ze dan alles voor ons zou annuleren (dat mocht kosteloos, het was binnen de door hen gestelde tijd), zodat ik meteen opnieuw kon boeken. Zo gezegd , zo gedaan, maar meteen opnieuw boeken ging niet omdat Expedia meteen een reservering op de credit card zet en die er niet meteen afhaalt bij annulering (bleek nadat ik gebeld had met mijn bank – dit had Expedia mij niet verteld).

Wo 6-3:
Blijkt er opeens een bedrag door Virgin Atlantic en een bedrag euro door Expedia te zijn afgeschreven.
Meteen gebeld met Expedia en de dame die ik aan de lijn had zou meteen gaan regelen dat ik het geld terug kreeg.

Do 7-3:
Expedia heeft een deel teruggestort (22,50 reserveringskosten ingehouden) maar het geld voor de vlucht niet. Weer gebeld en haar een overzicht gestuurd van de credit card (met afschrijvingen). Wederom de toezegging dat ze het gaat regelen.

Vr 8-3:
Mail gestuurd naar Expedia dat ik nog steeds geen geld terug heb, en dat ik daardoor ook niets nieuws kan boeken – geen reactie op gehad.

Ma 11-3:
Ditmaal een zeer boze mail gestuurd dat ik mijn geld nog steeds niet terug heb. Toen werd ik terug gebeld met de mededeling dat er iets fout was gegaan met de annulering bij Expedia. Ik zou nu een deel terugkrijgen via Virgin (dit kon wel 2 weken duren!) en het resterende bedrag (dus nog steeds zonder de 22,50 reserveringskosten!) van Expedia, dit zou +/- 1 week duren. Ik heb aangegeven dat ik ook de 22,50 terug wil, omdat zij al deze fouten maken en niet ik. Na overleg met haar supervisor gaf de dame aan dat ze dit ook gingen vergoeden.

Ma 18-3:
Geld van Virgin is teruggestort. Ik heb bij Expedia een nieuwe reis geboekt, ditmaal andere luchtvaartmaatschappij.

Di 2-4:
Weer eens gebeld met Expedia dat mijn geld nog steeds niet was terug gestort. Ik kreeg nu een andere dame aan de lijn die mij vertelde dat de vorige dame niet meer bij Expedia werkte. Ik kon haar ook weer het hele verhaal uit gaan leggen (Ja, maar u heeft toch al geld van ons terug gehad? – ja, maar dat was het hotel, nu wil ik de geannuleerde vlucht nog terug). Zij ging overleggen met haar supervisor, het bleek dat de vorige dame de terugbetaling nooit in gang had gezet – dat ging zij nu regelen, het kon wel weer 2 weken duren voordat het geld teruggestort was (!!!). Later belde ze ook nog terug voor mijn credit card gegevens want het terugstorten lukte niet, die heb ik telefonisch doorgegeven.

Ook aan haar aangegeven dat ik niet kon inloggen bij de luchtvaartmaatschappij om stoelen e.d. te reserveren.
Ik had al met de luchtvaartmaatschappij gebeld hierover maar zij gaven aan dat omdat ik via een tussenpersoon had geboekt de tussenpersoon ook moest regelen dat dit werkte.
Zij zei dat dit soms wel eens gebeurd omdat ook je vertrekdatum binnen de 3 weken van vertrek moet vallen – dus heb ik gewacht totdat dit ook in de 3 wekentermijn viel.

Di 16-4:
Heel boos gebeld naar Expedia – nu had ik weer een andere dame aan de lijn. Weer het hele verhaal uitgelegd, dame heeft nog overleg gehad met de financiële afdeling (Ja, maar u heeft toch al geld van ons terug gehad? – ja, maar dat was het hotel, nu wil ik de geannuleerde vlucht nog terug). Na lang wachten was ze er eindelijk uit, maar degene die het geld over moet maken was er ’s ochtends niet en ze kon niet zien of dit nu ook daadwerkelijk gebeurd was; ik kreeg de belofte dat ze ’s middags meteen zou terugbellen.
Ook aangegeven dat ik nog steeds niet kan inloggen bij de luchtvaartmaaschappij – dit zou ze ook onderzoeken en terugkoppelen als ze me toch terug ging bellen.

Di 16-4 namiddag:
Geen telefoon gehad van Expedia.
Ik kan opeens wel inloggen bij de luchtvaartmaatschappij maar nu is de termijn voor het boeken van stoelen etc. voor de heenweg als gesloten. Gebeld met de luchtvaartmaatschappij, ook omdat we een upgrade wilde naar Comfort, maar wederom het antwoord gekregen dat als je via een tussenpersoon boekt, je extra’s ook via hen moet regelen.

Di 16-4 avond:
Gebeld met luchtvaartmaatschappij voor een Upgrade naar Comfort op de terugreis. Nu had ik een dame aan de lijn en die vertelde mij op nuffige toon: mevrouw, wij hebben alleen Business class en Economy. Ik: Ja, maar de luchtvaartmaatschappij verwijst mij naar jullie om de upgrade te boeken. Dame: mevrouw, wij hebben alleen Businessclass en Economy. Toen ben ik heel boos geworden, heb gezegd dat ik toch woensdag nog ging bellen met de collega die mij zou hebben teruggebeld (over het geld), heb een onvriendelijke term geroepen en heb zo opgehangen.
Mijn man heeft toen weer eerst gebeld met de luchtvaartmaatschappij of ze echt niets kunnen doen, maar nee, we moesten echt naar Expedia. Mijn man heeft Expedia gebeld, kreeg dezelfde dame aan de lijn, die verbolgen was dat ik boos was geworden (!!! – ze zei nog: ja, maar ik heb toch niets fout gedaan? Waarop mijn man aangaf dat zij toch Expedia vertegenwoordigde???) en vervolgens aangaf dat ze nu niet met de klantenservice van de luchtvaartmaatschappij kon bellen. Mijn man gaf aan dat hij die 3 minuten daarvoor nog had gesproken. Ja, maar dat is voor particulieren, gaf zij aan…..

Wo 17-4:
Wederom een nieuw meisje aan de lijn, de laatst gesproken dame is er niet. Gevraagd om supervisor maar de dame wilde mij zelf helpen – verhaal weer uitgelegd, 10 minuten in de wacht gestaan; nog een keer credit card gegevens opgegeven en jawel, ik heb nu een e-mailbevestiging dat het geld vandaag gerestitueerd wordt (het kan wel een paar dagen duren voor het op mijn rekening staat).

Ook het verzoek voor de upgrade naar comfort class voor de terugreis nogmaals gedaan, weer 10 minuten in de wacht. Uiteindelijk kwam ze bij me terug met de mededeling dat het was geregeld en geboekt. Heb alleen nog geen bevestiging gehad.

We zijn benieuwd vrijdag als we op Schiphol staan……

Desired solution:

Als het geld op mijn rekening staat en ik daadwerkelijk comfort class kan terug vliegen

All complaints of