Complaint: klacht expedia wil niet omboeken

user-13939 on 14 June 2010 about Expedia.nl in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn man en ik hebben online 2 retour tickets naar de vs geboekt online via expedia. In de bevestigingsmail die we na het boeken kregen staat bij ‘regels en beperkingen’ o.a. : We hebben geen regels of beperkingen ontvangen voor deze vlucht. En dan een soort algemeen verhaaltje waaruit geen bijzonderheden zijn op te maken. Wij willen nu de vertrekdatum een paar dagen verzetten. Expedia meldt ons op onvriendelijke wijze dat dat niet kan. Terwijl op de site van Air Canada (daarmee vliegen we op de heenweg) staat dat omboeken altijd kan, ook bij de laag tarief tickets, alleen soms tegen bijbetaling. Air Canada kan dat niet voor ons doen, dat moet bij Expedia, omdat we daar geboekt hebben. Ze hebben telefonisch bevestigd dat omboeken tegen bijbetaling bij ons tarief wel kan en hebben dit ook gemeld aan de medewerkster van expedia (Lin), maar expedia wil niet omboeken. Zegt dat op het e-ticket (dat wij niet hebben gekregen of gezien, krijg je pas bij inchecken) staat dat omboeken niet toegestaan is. Ook krijgen we ons geld niet terug. Wanneer we opnieuw bellen (kosten 40 ct per minuut) wordt de hoorn erop gegooid. De medewerkster begint te schreeuwen dat ze ons niet kan helpen en niet meer te woord wil staan. Het lijkt erop dat we nu een nieuw retourticket voor mijn man moeten kopen en dat ik alleen moet reizen met het al gekochte ticket om niet op al te hoge kosten te komen. Dus klacht: expedia handelt niet in overeenstemming met de regels van canada airlines en weigert ons verder te helpen en jaagt ons zo op kosten (40 ct p/m om ze te bellen, dat hebben we een paar uur gedaan omdat je steeds in de wacht wordt gezet) en we moeten een volledig nieuw retourticket voor mijn man kopen als we nog op vakantie willen. Bovendien worden we erg agressief en onvriendelijk te woord gestaan.

Gewenste oplossing

expedia boekt alsnog onze tickets om tegen de voorwaarden van canada airlines, extra kosten van het intussen duurder geworden ticket neemt expedia voor zijn rekening

All complaints of