Complaint: New York reis

user-58508 on 19 August 2011 about Expedia.nl in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Deze klacht heb ik eerder ingediend op 12 juli 2011. Heb hierop een korte reactie van expedia gehad op 13 juli 2011. Ze zouden contact opnemen maar nu een maand later is er nog steeds niet gereageerd. Ik probeer het nog een keer want ik vind het te gek dat ik nog steeds mijn geld niet terug heb. Ik probeer het nog een keer op deze manier en anders ga ik andere stappen ondernemen.
De klacht:
Een pakketreis voor 4 personen geboekt bij Expedia naar New York van 7 mei tot 12 mei 2011 Toen wij op 7 mei wilden inchecken bij KLM bleek dat er maar voor 3 personen een ticket was aangemaakt en dat de ticket van mijn dochter om onverklaarbare reden “gerefund” was. Onmiddellijk contact gezocht met Expedia en gesproken met de heer Rene Bisschop Hij zou direkt uitzoeken wat er aan de hand was en binnen 10 minuten terugbellen. Na een half uur zelf gebeld maar er was nog geen duidelijkheid. Er werd steeds beloofd binnen 10 minuten terug te bellen maar dat gebeurde niet en we moesten steeds zelf bellen. Omdat de tijd begon te dringen werden de andere 3 personen vast ingecheckt.Wij hebben diverse keren gezegd, geef aub aan als het niet gaat lukken want dan kopen we zelf een ticket zodat we in ieder geval met de hele familie kunnen vertrekken. 5 minuten voor het sluiten van de incheck kwam het verlossende telefoontje (althans dat dachten wij) het ticket van mijn dochter was geactiveerd; de KLM medewerkster nam het telefoontje over om zo snel mogelijk te kunnen handelen, maar toen bleek dat niet het ticket van mijn dochter was geactiveerd maar mijn oude ticket (was eerder aangepast omdat deze niet op mijn meisjesnaam conform paspoort stond en is correct aangepast) olderman. Toen was het te laat nog een nieuw ticket te kopen voor mijn dochter voor deze vlucht. Wij moesten het op een rennen zetten op nog mee te kunnen Mijn dochter moesten we vertwijfeld achter laten.Dit was zeker geen ontspannende start van een familie-uitje. Na ons vertrek heeft ze alle medewerking van de KLM-medewerkster gekregen. Zij heeft nogmaals contact gezocht met de heer Bisschop van Expedia om het goede ticket geactiveerd te krijgen maar dat was zonder hulp van het ticketafdeling(ergens in India) niet mogelijk en deze was inmiddels gesloten. Dus kon mijn dochter met een beetje geluk de maandag pas nakomen en in het ergste geval de dinsdag Als de terugvlucht op donderdag gepland is, dan heeft dat natuurlijk geen zin en bovendien is het familie-uitje bedorven. Mijn dochter moest dus noodgewongen zelf een ticket kopen en de KLM-medewerkster heeft geregeld dat dat ze met de eerstvolgende vlucht van zondag meekon en het ticket kon kopen tegen dezelfde aankoopprijs van € 550,00. Het is niet alleen de materiële schade maar wat een gezellig uitje moest worden werd een gestresste trip waar we met zijn allen ook nog een dag minder van konden genieten. Na terugkomst heb ik een mail gestuurd met het verzoek de gemaakte extra kosten (o.a. ticket-taxikosten)terug te betalen en ook de niet genoten vakantiedag te compenseren.. Op 22 mei 2011 een mail gestuurd en op 23 mei een bevestiging van travel@support.expedia.nl ontvangen met excuus voor al het ongemak en met de mededeling dat mijn mail was doorgestuurd naar de klachtenafdeling en wij zo snel mogelijk antwoord zouden krijgen. Tot op heden nog niets gehoord. Telefonisch enkele keren contact gezocht maar deze medewerkers geven aan dat zij hier niets aan kunnen doen en dat zij alleen een mail door kunnen sturen naar de klachtenafdeling. Op 8 juni 2011 nog een mail gestuurd met het verzoek om terugstorting van de extra kosten, maar er wordt nergens op gereageerd.

Desired solution:

Terugstorting van de gemaakte extra kosten voor: vliegticket € 550,00 en taxi naar hotel € 50,00= € 600,00 Door een fout van Expedia hebben wij deze kosten moeten maken daar bovenop is er nu een hotelovernachting voor 1 persoon teveel betaald en bovendien een verloren dag vakantie. Je mag toch van de 'grootste online reisorganisatie'verwachten dat dit op een korte termijn afgehandeld wordt.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Expedia.nl

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Expedia.nl

Responded on 25 August 2011 at 09:18

Deze klacht is gedeeltelijk opgelost. Er zal een bedrag van € 526,13 overgemaakt worden, maar dit bedrag dekt niet de gemaakte kosten. Inmiddels laten weten via mail aan expedia dat ik hier niet mee accoord ga. De totale extra kosten die wij he bben moetyen maken door een fout van expedia wil ik vergoed hebben = € 600,00. Ik wacht op een reactie.

Expedia.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

We vinden het het vervelend dat het iets langer heeft geduurd, maar het bedrag is vandaag aan de klant teruggestort. De klant is hierover per e-mail geïnformeerd.

All complaints of