Complaint: omboeken

user-53132 on 17 June 2011 about Expedia.nl in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben een week of 12 geleden 2 tickets gekocht voor zondag 19/6 via Expedia.com. van Brussel naar Denver en terug via Philadelphia naar Brussel.
Drie weken geleden ging het opeens heel slecht met mijn schoonvader,daardoor durfde wij niet op vakantie te gaan.
Wij hebben Expedia gebeld en daar werd ons verteld dat wij onze tickets konden omboeken voor 150 euro extra p.p. Dat moest dan voor 30 oktober vliegen. Nu is mijn schoonvader 16/6 overleden en wilde de tickets naar 23/6 laten overboeken. Toen kregen wij te horen dat dat kon met een bijbetaling van 588 euro, alleen voor de eerst vlucht.Dus er kwam nog meer kosten bij als we terug vlogen.
Nog een keer gebeld, toen kon het ineens niet meer. Volgens haar snapte haar collega het niet. Nog maar eens gebeld, toen was er volgens haar helemaal geen vlucht meer, terwijl op het beeldscherm nog vluchten stonden die je gewoon kon boeken. Nog een keer gebeld, toen waren alle vluchten volgeboekt volgens zeggen.
Het is schandalig hoe Expedia met klanten omgaat, om deze omstandigheden vraagt niemand en met een beetje medewerking hadden wij ons nu nog niet slechter gevoeld.
Nu hebben wij vandaag de tickets geanuleerd en gaan morgen nieuwe boeken. Maar niet via Expedia!!!!

Desired solution:

Met omboeken met wat kosten had geen probleem geweest.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Expedia.nl

Message from Expedia.nl

13 years ago - Beste Marjo, Wij betreuren dat dit gebeurt is en we willen u graag helpen. Een reisadviseur van Expedia.nl gaat rechtstreeks contact met u opnemen.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Expedia.nl

Responded on 04 August 2011 at 19:44

Expedia heeft de feiten verdraaid en ontkent nu dat er eerst tot 3 maal toe is verteld dat omboeken wel mogelijk was. Pas de 4e agent die ik sprak meldde dat het niet mogelijk was. Je verschuilen achter voorwaarden van de maatschappij is wel enorm zwak nadat 75% van de gesproken medewerkers het tegendeel heeft gemeld aan mij. Kennelijk geldt bij hen niet de regel dat je mag uitgaan wat hun "deskundige" medewerkers zeggen. Met het betalen van extra kosten hadden wij geen probleem maar als een bedrijf liegt en bedriegt dan ben ik er helemaal klaar mee en ik zal dan ook iedereen die ik ken ten zeerste afraden om ooit met dit bedrijf zaken te doen.

Expedia.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben de klant geïnformeerd dat we het erg betreuren dat dit is gebeurd. Voor het omboeken van een vlucht zijn de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij van toepassing. Dus in dit geval kunnen wij helaas niets voor hen betekenen.

All complaints of