Complaint: Reis New York 4 pers.

user-55245 on 22 August 2011 about Expedia.nl in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Met de oplossing van deze klacht ben ik absoluut niet tevreden. Expedia zegt toe een bedrag van € 526,13 over te zullen maken. Dit bedrag dekt nog niet de gemaakte ticketkosten. Voor de ticket betaalden wij € 549,26 en taxikosten €50,00. Dit betekent dus dat wij voor het verschil van ca. € 75,00 opdraaien. Wel biedt expedia een tegoedbon aan voor al het ongemak en alle gemaakte extra kosten van € 100,00 inwisselbaar bij een volgende reis. Dus weer extra kosten,.
Ik wil geen tegoedbon, ik wil de gemaakte extra kosten op mijn rekening gestort zien. ZIJ hebben een fout gemaakt, wat al vervelend genoeg voor ons was, dan verwacht ik minimaal dat de extra kosten van ticket en taxi die wij hierdoor hebben moeten maken, vergoed worden. Ik verwacht op korte termijn het restant van €75,00 terug. Dus voor mij is deze klacht zeker niet afgehandeld.

Klacht:
Een pakketreis voor 4 personen geboekt bij Expedia naar New York van 7 mei tot 12 mei 2011 Toen wij op 7 mei wilden inchecken bij KLM bleek dat er maar voor 3 personen een ticket was aangemaakt en dat de ticket van mijn dochter om onverklaarbare reden “gerefund” was. Onmiddellijk contact gezocht met Expedia en gesproken met de heer Rene Bisschop Hij zou direkt uitzoeken wat er aan de hand was en binnen 10 minuten terugbellen. Na een half uur zelf gebeld maar er was nog geen duidelijkheid. Er werd steeds beloofd binnen 10 minuten terug te bellen maar dat gebeurde niet en we moesten steeds zelf bellen. Omdat de tijd begon te dringen werden de andere 3 personen vast ingecheckt.Wij hebben diverse keren gezegd, geef aub aan als het niet gaat lukken want dan kopen we zelf een ticket zodat we in ieder geval met de hele familie kunnen vertrekken. 5 minuten voor het sluiten van de incheck kwam het verlossende telefoontje (althans dat dachten wij) het ticket van mijn dochter was geactiveerd; de KLM medewerkster nam het telefoontje over om zo snel mogelijk te kunnen handelen, maar toen bleek dat niet het ticket van mijn dochter was geactiveerd maar mijn oude ticket (was eerder aangepast omdat deze niet op mijn meisjesnaam conform paspoort stond en is correct aangepast) olderman. Toen was het te laat nog een nieuw ticket te kopen voor mijn dochter voor deze vlucht. Wij moesten het op een rennen zetten op nog mee te kunnen Mijn dochter moesten we vertwijfeld achter laten.Dit was zeker geen ontspannende start van een familie-uitje. Na ons vertrek heeft ze alle medewerking van de KLM-medewerkster gekregen. Zij heeft nogmaals contact gezocht met de heer Bisschop van Expedia om het goede ticket geactiveerd te krijgen maar dat was zonder hulp van het ticketafdeling(ergens in India) niet mogelijk en deze was inmiddels gesloten. Dus kon mijn dochter met een beetje geluk de maandag pas nakomen en in het ergste geval de dinsdag Als de terugvlucht op donderdag gepland is, dan heeft dat natuurlijk geen zin en bovendien is het familie-uitje bedorven. Mijn dochter moest dus noodgewongen zelf een ticket kopen en de KLM-medewerkster heeft geregeld dat dat ze met de eerstvolgende vlucht van zondag meekon en het ticket kon kopen tegen dezelfde aankoopprijs van € 550,00. Het is niet alleen de materiële schade maar wat een gezellig uitje moest worden werd een gestresste trip waar we met zijn allen ook nog een dag minder van konden genieten. Na terugkomst heb ik een mail gestuurd met het verzoek de gemaakte extra kosten (o.a. ticket-taxikosten)terug te betalen en ook de niet genoten vakantiedag te compenseren.. Op 22 mei 2011 een mail gestuurd en op 23 mei een bevestiging van travel@support.expedia.nl ontvangen met excuus voor al het ongemak en met de mededeling dat mijn mail was doorgestuurd naar de klachtenafdeling en wij zo snel mogelijk antwoord zouden krijgen. Tot op heden nog niets gehoord. Telefonisch enkele keren contact gezocht maar deze medewerkers geven aan dat zij hier niets aan kunnen doen en dat zij alleen een mail door kunnen sturen naar de klachtenafdeling. Op 8 juni 2011 nog een mail gestuurd met het verzoek om terugstorting van de extra kosten, maar er wordt nergens op gereageerd.

Gewenste oplossing

Terugstorting van de gemaakte extra kosten voor: vliegticket € 550,00 en taxi naar hotel € 50,00= € 600,00 Door een fout van Expedia hebben wij deze kosten moeten maken daar bovenop is er nu een hotelovernachting voor 1 persoon teveel betaald en bovendien een verloren dag vakantie. Je mag toch van de ‘grootste online reisorganisatie’verwachten dat dit op een korte termijn afgehandeld wordt.
Op 20-08-2011 heeft Expedia alsvolgt geerageerd:

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Expedia.nl

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Nav deze klacht dd 22-08-2011. Tot op heden geen enkele reactie van expedia ontvangen. Inmiddels zijn we 2 maand verder en ik vraag me af hoe lang dit nog gaat duren voor dat deze klacht opgelost wordt.

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Nog steeds geen antwoord op mijn klacht van 22-08-2011. Het gaat om extra ticket/taxikosten die gemaakt moesten worden door een fout van Expedia. Het gaat om een bedrag van € 75,00. Buiten beschouwing gelaten het verlies van een dag vakantie en ander ongemak. Is dit de gebruikelijke manier van Expedia voor klachtenafwikkeling? Goede reclame!

All complaints of