Complaint: ticketkosten dubbel ticket niet terug

user-57315 on 04 August 2011 about Expedia.nl in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Toegevoegd na oplossing:
Ja, fijn dat expedia heeft terugbetaald, na vijf maanden! Het heeft me wel een hoop gebel en buikpijn gekost. Waarom kon dit nou niet gewoon telefonisch, bijna een half jaar geleden?

Vanwege foute naamsvermelding op vliegticket (fout van expedia, heeft men ook toegegeven)zijn kosten van een ‘nieuw’ vliegticket bij mij afgeboekt. Het ticketbedrag a 509 euro zou binnen twaalf weken na datum van aankoop (6 maart!)van het originele ticket worden teruggeboekt. Eind juni (na ruim twaalf weken) gemaild, zonder reactie. Vorige week maandag 25 juli maar weer eens gebeld, reactie; “ik bel u over een paar uur terug”. Niet dus. Eind vd dag zelf weer gebeld, reactie; “we moeten het eerst uitzoeken, we bellen gegarandeerd binnen een paar uur terug”. Weer niets dus. Gisteren wederom gebeld, reactie: “ik zoek t uit, ik mail u vandaag nog of anders morgen”. Dat is vandaag dus. Maar wederom hoor ik niets van expedia.

Desired solution:

Ik wil het aankoopbedrag van 509 euro terug, waar ik gewoon recht op heb (dat bestrijdt expedia ook niet, alleen ze doen er niks aan).

Ik vind het daarbij niet terecht dat expedia zich verschuilt achter de vliegmaatscahppij; ik heb de reis bij expedia gekocht. Expedia moet mij gewoon onmiddelijk dat geld overmaken en dat daarna met de vliegmaatschappij regelen. (als je bij een witgoedwinkel een apparaat koopt, verschuilen die zich toch ook niet achter de fabrikant)

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Expedia.nl

Message from Expedia.nl

13 years ago - Beste, We vinden het erg vervelend dat er iets is mis gegaan en we willen graag kijken hoe het zit. Ik heb u zojuist een e-mail gestuurd met het verzoek om nog een aantal ontbrekende gegevens aan ons door te sturen. Vervolgens zal een reis consultant van Expedia rechtstreeks met u contact opnemen. Met vriendelijke groet, Webcare Expedia.nl

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Tot nog toe belooft expedia keer op keer terug te bellen ("gegarandeerd meneer, binnen twee dagen") of te mailen ("vandaag, of anders uiterlijk morgen"), maar dat doen ze gewoon niet. Dus ik ben benieuwd, hoop dat er nu wel snel iets gebeurt.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Expedia.nl

Responded on 09 August 2011 at 17:38

Expedia heeft na 5 maanden eindelijk betaald wat ze na 1 dag ook hadden kunnen en moeten doen. De fout (twee keer hetzelfde ticket moeten kopen vanwege fouten in naamstelling) was hun schuld, dat geven ze zelf ook toe. Toch verscholen ze zich achter de vliegmaatschappij ("dit terugbetalen kan tot 12 weken duren", het werden er meer dan 20!). Dat kan toch niet? Ik koop toch bij expedia en niet bij de vliegmaatschappij? (vgl eens met aankoop van een televisie, dan kan (en zal!) de winkel zich toch ook niet verschuilen achter Philips ofzo) En waarom moet je twee keer voor in feite hetzelfde ticket betalen? Is toch gewoon een softwareprobleem binnen expedia?
Hun systeem klopt niet en is niet klantvriendelijk. Als zij een fout maken, wat heb ik dan met de betaaltermijnen van de vliegmaatschappij te maken, niks toch? Dan moeten ze het bedrag meteen overmaken en daarna zelf uitzoeken hoe ze het met de vliegmaatschappij regelen.
En dan de telefonische helpdesk! Vriendelijke mensen allemaal, maar ze doen gewoon niet wat ze beloven (dat heet liegen bij mij thuis). Ik heb de afgelopen weken/maanden diverse keren gebeld en gemaild over mijn klacht. Iedere x hoor je weer; we bellen/mailen vandaag/morgen/binnen twee dagen etc. Maar je hoort gewoon niks! Iedere x moet je er weer zelf achteraan. Dat kost mij veel tijd (en buikpijn), maar expedia toch ook! Ik denk dat ik bij elkaar zeker drie uur met ze aan de lijn heb gehangen, x ca 25 euro loonkosten per uur= 75 euro, daar verdienen ze toch niks meer aan? Voor iets wat ze in 5 min hadden kunnen oplossen. Of ze zeggen; "dat moet ik aan een andere afdeling vragen", Kost expedia ook weer tijd, en nogmaals, daar heb ik als klant niks mee te maken.
Zou het beleid zijn van expedia, expres de mensen zo lang aan het lijntje houden tot ze het er bij laten zitten. Ik hoop het niet, maar toen ik de creditkaartmaatschappij belde zei de medewerker dat ie dat wel herkende, dat expedia laat betaalt..... kun je nagaan.

Expedia, doe iets aan je interne organisatie; leidt je mensen beter op, zodat ze zelfstandig beslissingen kunnen nemen en problemen op kunnen lossen. Verschuil je niet achter een vliegmaatschappij of een of andere interne afdeling. En bel in ieder geval terug als je dat beloofd hebt! Dat is niet meer dan fatsoenlijk.

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Beste expedia, Ik heb nu wel mijn geld terug, maar nog geen enkele reactie/toelichting van jullie gehad hoe dit nou zo mis kon gaan. Daar ben ik wel benieuwd naar. Ga eens in op mijn klachten over jullie werkwijze (en doe er wat aan! Volgens mij is dit probleem namelijk structureel). Ik vond het wat dat betreft zo typisch dat de medewerker van de creditcardmaatschappij het probleem van slecht betalen door expedia meteen herkende...

Expedia.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Het bedrag is vandaag naar de klant overgemaakt.

All complaints of