Complaint: Vriendelijk maar niet correct :

user-104002 on 19 May 2012 about Expedia.nl in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik probeerde op dinsdag 15 mei een reis ( vlucht Rome heen en terug en hotel verblijf 6 nachten te boeken online.
Net op het moment van de betaling viel het scherm uit en ik kreeg de dag daarop geen bevestigingsmail.
Gezien ik de deal goed vond en onzeker was over het feit of ik nu al dan niet moest zoeken naar een alternatief nam ik telefonisch contact op met de klantendienst. Daar verzekerde men dat mijn eerste boeking ook bij hen niet geregistreerd was en men zou mij begeleiden bij het onlineboeken van de reis. Ook dan liep er op moment van betaling iets fout.
Ik moest contact opnemen met de firma van mijn Mastercard want men vermoedde dat er iets fout was met mijn betaalkaart
Niet het geval dus : genoeg krediet en geen geblokkeerde kaart.
Teruggebeld naar Expedia dat er geen fout was met de kaart en men gaf toe dat het ook aan een computerfout van hen kon liggen.Men raadde mij aan op het diezelfde avond nog eens te proberen.
Deed ik ook dus weer telefonisch en deze keer lukte het wel : ik kreeg ook onmiddellijk een bevestigingsmail en men verzekerde mij opnieuw dat de twee mislukte pogingen van voordien geannuleerd zouden worden en mij op geen enkele manier zouden aangerekend worden.
Blijkt nu dat er éénmaal 539 en éénmaal 513 euro van mijn rekening gegaan is ten voordele van Expedia.
De reis werd gedurende de ganse procedure steeds duurder wegens ‘niet te voorziene marktschommelingen’ EN KOST UITEINDELIJK 649 euro .
Nu vrees ik dat men ook dit bedrag nogmaals van mijn rekening zal halen en dat ik dus uiteindelijk drie maal voor dezelfde reis zal betaald hebben.
Het mailverkeer omtrent deze boekingen verloopt frustrerend : Men lijkt mijn boodschap niet te begrijpen ondanks toegevoegde bewijzen van de rekeninguittreksels. Dit wordt uiteindelijk als ik de telefoonkosten vanuit Belgie naar Nederland meereken een erg dure reis, terwijl ik aanvankelijk een goeie deal dacht te doen.
Men is steeds vriendelijk maar allesbehalve goed georganiseerd en correct.Mijn zorg is nu om de teveel betaalde bedragen zo spoedig mogelijk terug te krijgen.

Desired solution:

Onmiddellijke terugstorting van de betalingen van de reizen die door hun fout teveel aangerekend werden. Het toepassen van de eerste prijs zou een gewaardeerde blijk zijn van begrip voor het geleden tijdsverlies en de hoge telefoonkosten die ik ongewild hierdoor maakte. Het is tenslotte allesbehalve klantvriendelijk om het verlies dat veroorzaakt wordt door een eigen computerfout op de rug van de klant af te rekenen.

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Eerlijk is eerlijk : vandaag heb ik gemerkt dat de onterecht afgehouden bedragen dan toch gecorigeerd werden en niet meer te zien zijn op de verrichtingslijst op de uittreksels van mijn bankkaart. Nu nog hopen dat de uiteindelijk geboekte reisroute verder goed opgevolgd en correct betaald wordt. Het is ontzettend verwarrend en schept wantrouwen als alles zo gecompliceerd verloopt. Vandaar mijn misschien toch wel iets te vroegtijdige klacht. Let's wait and see..

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Ach: nog niet in orde dus : de teveel betaalde bedragen zijn toch nog niet terugbetaald en opnieuw afgehouden:-(

All complaints of