Complaint: aanmaning zonder herinneringsfactuur 3992406006885428 en 9992406006885425

user-159261 on 08 February 2013 about Fa-Med B.V. in category Incassobureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben 2 rekeningen ad 9,27 op dezelfde dag toegestuurd gekregen aan het ortocentre van onze kinderen. Nadat wij een aanmaning met incassokosten 2 x 40 euro ontvingen kwamen wij erachter dat wij de 2 rekeningen van 9,27 niet hadden betaald.Wij hebben direct diezelfde middag de rekeningen voldaan onder de incasso kosten van 2x 40 euro. Diezelfde week ontvingen wij een aanmaning voor de nog te betalen incassokosten.Hierop heb ik gebeld met fa med en vertelde dat wij de herinneringsfacturen nooit ontvangen hebben en dat wij geen enkele reden hebben de rekeningen met deze kleine bedragen te betalen. We hadden graag herinnerd geworden aan het feit dat wij de 2x 9,72 niet betaald hadden. De mevrouw van FA-med stond mij vriendelijk te woord maar kon natuurlijk niets voor mij doen. Ze adviseerde mijn klacht naar fa med te sturen gaf mij het e-mail adres. Ik heb diezelfde dag een mail gestuurd en nog een keer mijn verhaal gedaan met het verzoek de 2x 40 euro te laten vervallen. Vandaag 2 dagen later ontvang ik een mail in antwoord waarin natuurlijk staat dat we gewoon moeten betalen. Of te wel het leidt tot niets.
Ik vindt 1 de vraag of wij wel of niet de herinneringsfactur hebben ontvangen en de verhouding tussen te betalen bedrag 9,72 euro ten opzichte van 40 euro niet kloppen. Nu lees ik toevallig op internet dat er meer mensen zijn met een soortgelijk verhaal, geen herinneringsfactuur en een aanmaning met incasso kosten ontvangen.
De herinneringsfacturen zijn op 1 dag vlak voor de kerst gestuurd. Zijn ze misschien zoekgeraakt of verkeerd bezorgd? Van wie is dit nu een probleem van mijn FA-medof TNT.Of heeft FA-med de rekeningen helemaal niet gestuurd? Ik kan mij hier niet tegen verdedigen.Met andere bedrijven heb ik dit soort rarigheid niet. HEt voelt alsof je een wanbetaler bent. Ik vindt dit niet klantvriendelijk. Het bellen en schrijven naar fa med helpt niet. Zij menen dat de rekening wel gestuurd. Ik kan niet bewijzen dat het nietzo is maar andersom ook niet. Verder vind ik de incassokosten 40 euro t.o.v. het bedrag 9,72 euro belachelijk hoog. Om van het gedoe af te zijn ben ik geneigd maar te betalen.Dit wil ik echter niet daar ik niet wil betalen voor de incassokosten die naar mijn mening onterecht opgevoerd worden. Daar bij vindt ik de verhouding tussen bedrag en incassokosten te gek voor woorden. Ik vindt dat Fa-med redelijk en billijk moet zijn.

Desired solution:

de incassokosten van 2 x 40,00 niet meer in rekening brengen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Fa-Med B.V. about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Fa-Med B.V. to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Fa-Med B.V.

Message from Fa-Med B.V.

11 years ago - We hebben een aantal malen geprobeerd om telefonisch contact met u op te nemen. Helaas hebben wij u niet kunnen bereiken. Zou u ons willen bellen. U kunt dan aangeven op welk telefoonnummer en tijdstip wij u kunnen bereiken. We zullen dan opnieuw contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Famed.

Message from Fa-Med B.V.

11 years ago - We hebben telefonisch met u gesproken en u geeft aan dat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet, Fa-med.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Fa-Med B.V.

All complaints of