Complaint: Administratiekosten betalingsregeling

user-105916 on 05 June 2012 about Fa-Med B.V. in category Incassobureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Fa-Med B.V. regelt de facturen van mijn tandarts. Mijn betaling loop via Fa-Med B.V. om deze reden.

Ik heb vanwege een preventieve behandeling bij de tandarts een redelijk hoge rekening mogen ontvangen. Vanwege mijn financiele situatie ben ik niet in de mogelijkheid om deze rekening in 1 keer te betalen.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met Fa-Med B.V. en mijn probleem voorgelegd, met de vraag of ik de rekening in 2 termijnen zou mogen betalen. Dit was allemaal geen probleem, MAAR ik moest wel €35 aan administratiekosten betalen!

Ik weet niet of het jullie duidelijk is dat mensen die problemen hebben met de hoogte van het bedrag, juist de mensen zijn die om die reden een rekening graag in termijnen willen betalen. En het is dan NIET logisch om die mensen €35 in rekening te brengen!!

Het is mij dan ook niet duidelijk waarom je €35 moet betalen als je een bedrag in termijnen wil betalen! Dan heeft een betalingsregeling toch ook geen nut!

Desired solution:

Ik heb mijn probleem zelf opgelost. Maar ik vind dat ze eens moet kijken of ze hier niet iets aan kunnen veranderen. Er zijn veel mensen die al problemen hebben in deze tijd en de zorgverzekering is al veelvuldig in het nieuws. Je betaald je scheel aan de basisverzekering, je eigen risico en al datgeen wat niet gedekt is. En dan mag je ook nog eens €35 aan administratiekosten betalen als je er met je geld niet uitkomt.

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Benieuwd of FA-Med uberhaupt eens reageert op een klacht?!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Fa-Med B.V.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Fa-Med B.V.

Message from Fa-Med B.V.

11 years ago - We zien dat u enige tijd geleden een klacht heeft geplaatst. Helaas waren we toen niet in de gelegenheid om uw klacht te behandelen. Wij gaan er vanuit dat uw klacht niet meer actueel is en hebben deze afgesloten. Wanneer u toch nog graag contact met ons wilt opnemen, verzoeken wij u vriendelijk om aan ons door te geven wanneer we u kunnen bereiken. We zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Famed.

All complaints of