My complaint:
Wij hebben op 1 september een herinnering ontvangen van Fa-med, voor een niet betaalde nota van € 20,00. Deze nota hebben wij echter nooit ontvangen. Op de herinnering stond geen reden voor het bedrag. Het heeft enige tijd gekost om de reden voor dit bedrag te achterhalen. Op de website van Fa-med staat dat we mogen bellen voor 15 cent per minuut. Ook het opvragen van een factuur kost geld.
Na wat speurwerk hebben we dan toch een email adres gevonden en een mail kunnen sturen met onze vraag. Volgens het antwoord was de € 20,00 bedoeld voor een niet nagekomen afspraak. We hebben dit bedrag overgemaakt.
De volgende dag lag er een aanmaning in de brievenbus, dit keer verhoogd met € 40,06. We hebben opnieuw gemaild, met de mededeling dat de factuur al betaald was. Volgens het antwoord was de betaling 1 dag te laat ontvangen, dus de € 40,06 moet betaald worden, en wel direct anders wordt de nota overgedragen aan een incasso bureau.
Wij vinden een verhoging van € 40,06 in geen enkele verhouding staan tot de verschuldigde € 20,00, dis bovendien al betaald was. En dat alles nadat we géén factuur hebben gekregen, alleen een aanmaning waar geen reden voor het bedrag op stond.
Desired solution:
Wij zijn tevreden als Fa-med afziet van het innen van de € 40,06, omdat we de factuur al betaald hebben en omdat we nooit een rekening hebben ontvangen.