Complaint: Hoge aanmaningskosten

user-126915 on 10 September 2012 about Fa-Med B.V. in category Incassobureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na de terechte herinneringen twee maal geprobeerd mijn rekening te kunnen betalen. De eerste keer fout met acceptgiro (duurde 10 dagen voordat de Rbank reageerde). vervolgens de rekening online betaald en in de veronderstelling geweest dat het bedrag betaald was. Niet meer gecontroleerd, maar achteraf niet overgemaakt (Rbank:toepassing geweigerd?). Aanmaning van €40 euro op een bedrag van €100.
Vervolgens een wat geprikkelde, bijna onvriendelijke dame aan de telefoon die blijkbaar haar stem flink moest verheffen om mij een correct antwoord te geven. Zeer vervelend telefoongesprek gehad, zonder enig flexibiliteit of begrip.

Ik begrijp dat Fa-med puur geld incasseert en dat wanneer dit niet op tijd is, er sancties getroffen moeten worden. Echter is €40,- op een bedrag van €100,- belachelijk.

Helaas zijn dit wettelijk opgestelde bedragen:
* Let op: voor rekeningen die lager zijn dan €267 is het percentage incassokosten wel meer dan 15%. Dit komt doordat er wettelijk een minimum bedrag van €40 voor incassokosten is vastgesteld. Is uw rekening lager dan €267? Dan betaalt u het minimum bedrag van €40 voor incassokosten.

Desired solution:

Een telefonist die in ieder geval doet alsof ze luistert, begrip toont. Was in deze geen sprake van en dat vind ik erg vervelend.

Vast aanmaningskosten van circa 15% van het genoemde bedrag incasseren is redelijk in deze.

All complaints of