Complaint: Onrechtmatige Incasso Praktijken

user-212236 on 14 November 2013 about Fa-Med B.V. in category Incassobureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De nota van Fa-med à € 20,52 heb ik een tijdje geleden al volledig en ineens voldaan rechtstreeks aan Fa-Med via telebankieren met het betaalkenmerk conform de aangehechte acceptgirokaart. Volledig betaald is volledig betaald. Nu schetst mijn verbazing dat ik vandaag ineens een brief ontvang van Credios Incasso te Amersfoort met de mededeling dat zij van Fa-Med een vordering gecedeerd hebben gekregen van maar liefst 9 hele eurocenten (€ 0,09) aan blijkbaar verzuimrente, van welke vordering aan rente ik niet eens op de hoogte was. In de brief/nota van Fa-Med wordt in zijn geheel niet gesproken over het feit dat zij ook rente berekenen. Dus ik ben/was ook totaal niet op de hoogte dat Fa-Med nog 9 hele eurocenten (€ 0,09) aan rente van mij tegoed zou hebben? Het zou wel netjes van Fa-Med zijn geweest als ze mij eerst nog op de hoogte hadden gesteld dat zij na mijn volledige betaling van de nota aan totaalsom nog 9 hele eurocenten (€ 0,09) aan rente van mij tegoed hebben alvorens zij deze gigantische vordering uit handen geven aan Credios Incasso. Credios Incasso drukt op deze voor mij onbekende vordering van 9 hele eurocenten (€ 0,09) ook nog eens € 40,= aan incassokosten er boven op, omdat ik die € 0,09 niet betaald heb? Ik dacht dit is gewoon een foutje, ik zal Credios Incasso bellen en dan is het vast wel klaar en duidelijk dat dit een misverstand moet zijn. Bel ik net met Credios Incasso met de vraag of dit een foutje/misverstand is, word ik daar onbeschoft aangesproken/behandeld door een mevrouw aldaar alsof ik een grote crimineel ben, niet moet zeuren en dit gewoon moet gaan betalen!! Onbegrijpelijk dit soort maffia-incassopraktijken om een rente-vordering van 9 hele eurocenten, waarvan mij nooit mededeling is gedaan en ik dus ook niet kon weten dat ik dit moest betalen.

Desired solution:

Ik eis excuses voor de manier waarop ik zojuist telefonisch ben afgesnauwd door Credion Incasso en schriftelijk bericht dat Fa-Med en Credios Incasso alsnog haar dossier gaat sluiten als zijnde dat de nota volledig is voldaan.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Fa-Med B.V. about your complaint

Message from Fa-Med B.V.

10 years ago - We willen naar aanleiding van uw klacht graag telefonisch contact met u opnemen maar uw telefoonnummer is niet bij ons bekend. Wij hebben u een uitleg gestuurd via de email. Mocht u naar aanleiding van deze email graag een persoonlijke toelichting willen dan horen we dit uiteraard graag. Met vriendelijke groet, Famed.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Fa-Med B.V.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Fa-Med B.V.

Message from Fa-Med B.V.

10 years ago - We zien dat uw klacht nog in behandeling staat. Wij hebben u een uitleg gestuurd via de email. Uw klacht hebben we afgesloten, maar mocht u toch nog vragen hebben dan horen wij dit uiteraard graag. U kunt dit doen door onze email te beantwoorden en door te geven wanneer we u kunnen bereiken. We zullen dan zo spoedig mogelijk opnieuw contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Famed.

All complaints of