Complaint: Weigering vermindering incassokosten en arrogante houding call Center agent

user-186136 on 26 June 2013 about Fa-Med B.V. in category Incassobureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Kort na elkaar 2 onduidelijke nota’s ontvangen ad 33,20. Enige verschil (blijkt achteraf)ander 16 cijferig notanummer. Wist eerst niet wat het was, na enig onderzoek bleek het te gaan om een nota de orthodontist? Hij had zijn vorderingen gecedeerd aan Famed.

ik ging ervan uit dat het om dezelfde nota ging en heb deze betaald. Heb bij de aanmaning nog gecheckt of ik deze betaald had en dat klopte en ging ervan uit. Dat de brief en de betaling elkaar gekruist hadden.

Nu een aanmaning ontvangen met 40 incassokosten. Gebeld met Famed. Zij gaven aan dat het om 2 nota’s ging. Zelf uitgelegd dat wij dit niet begrepen hadden en dat wij ervan uit gingen dat het om 1 nota ging. Waarop de man aangaf dat we maar beter de nota moesten lezen en dan hadden kunnen zien dat er een verschil zat in het 16 cijferig notanummer. Voor de rest kon en wilde hij niets doen. Het was een zeer onprettig gesprek

Desired solution:

Naast het feit dat het de eerste keer was, er geen opzet in het spel was. de nota's onduidelijk nauwelijks van elkaar te onderscheiden waren, vind ik 40 euro incassokosten op een nota van 33,20 veel te hoog. Daarnaast mis ik enige vorm van inlevingsvermogen, redelijkheid en billijkheid. Krijg sterk de indruk dat Famed erg blij was met de 40 euro. Je verwacht een meer professionele houding van zo'n club. Ik heb medelijden met mensen die echt financiële problemen hebben.

Kwijtschelden of matigen van de incassokosten zou een oplossing zijn

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Fa-Med B.V. about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Fa-Med B.V.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Vandaag contact gehad met Fa-Med. Een mevrouw belde me dat ze mijn klacht ontvangen hadden en dat ze niet van plan waar hier iets aan te doen. Wij hadden uit het 16 cijfer nota nummer maar moeten opmaken dat het een andere nota ging. Ze snapte dat het verwarrend was maar Fa-Med wil er niets aan doen. Ook mijn voorstel om de incassokosten te delen was niet acceptabel. Jammer dat professionele partijen hiermee weg komen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Fa-Med B.V.

Message from Fa-Med B.V.

11 years ago - We zien dat uw klacht nog in behandeling staat. We hebben u gesproken en een telefonisch toelichting gegeven. Uw klacht hebben we afgesloten, maar mocht u nogmaals een toelichting willen dan horen we dit uiteraard graag. Met vriendelijke groet, Famed.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Voor de goede orde. De klacht is dus niet opgelost.herhalen van een eigen standpunt is geen oplossing.

All complaints of