My complaint:
Kort na elkaar 2 onduidelijke nota’s ontvangen ad 33,20. Enige verschil (blijkt achteraf)ander 16 cijferig notanummer. Wist eerst niet wat het was, na enig onderzoek bleek het te gaan om een nota de orthodontist? Hij had zijn vorderingen gecedeerd aan Famed.
ik ging ervan uit dat het om dezelfde nota ging en heb deze betaald. Heb bij de aanmaning nog gecheckt of ik deze betaald had en dat klopte en ging ervan uit. Dat de brief en de betaling elkaar gekruist hadden.
Nu een aanmaning ontvangen met 40 incassokosten. Gebeld met Famed. Zij gaven aan dat het om 2 nota’s ging. Zelf uitgelegd dat wij dit niet begrepen hadden en dat wij ervan uit gingen dat het om 1 nota ging. Waarop de man aangaf dat we maar beter de nota moesten lezen en dan hadden kunnen zien dat er een verschil zat in het 16 cijferig notanummer. Voor de rest kon en wilde hij niets doen. Het was een zeer onprettig gesprek
Desired solution:
Naast het feit dat het de eerste keer was, er geen opzet in het spel was. de nota's onduidelijk nauwelijks van elkaar te onderscheiden waren, vind ik 40 euro incassokosten op een nota van 33,20 veel te hoog. Daarnaast mis ik enige vorm van inlevingsvermogen, redelijkheid en billijkheid. Krijg sterk de indruk dat Famed erg blij was met de 40 euro. Je verwacht een meer professionele houding van zo'n club. Ik heb medelijden met mensen die echt financiële problemen hebben.
Kwijtschelden of matigen van de incassokosten zou een oplossing zijn