Complaint: Fit4Free

user-52438 on 10 June 2011 about Fit 4 Free in category Sportclub/-school

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik probeer al ruim drie maanden van mijn abonnement bij Fit4Free af te komen, maar ze lijken het zo moeilijk mogelijk te maken:
Volgens de algemene voorwaarden moet je twee maanden van te voren opzeggen via een brief. Maar in veel gevallen beweren ze dat ze deze brief niet hebben ontvangen. Dan ben je dus te laat en zit je voor een jaar aan een nieuw abonnement vast.
De reactie van FitForfree: “Wij kunnen je abonnement alleen opzeggen als je de brief aangetekend hebt verstuurd, anders heb je geen bewijs dat de bief echt is verstuurd”.
Met tegen zin ben ik naar het postkantoor gegaan om voor 7 euro een aangetekende brief te versturen. Op die brief heb ik vervolgens geen reactie gekregen.
Ik heb de brief voor de zekerheid ook via de mail verstuurd.
Daarop kreeg ik de reactie dat opzeggingen via de mail niet geldig zijn. Hoe moeilijk kun je het maken?

Vervolgens zag ik deze week dat FitForFree mijn abonnementskosten zonder enig bericht of toelichting dubbel heeft afgeschreven.

Desired solution:

Dat FitForFree alle vormen van opzeggen accepteert, zodat mensen net zo gemakkelijk als ze lid zijn geworden ook weer van hun abonnement af kunnen komen.

Als FitForFree alleen opzeggingen via aangetekende brieven accepteert, dan moeten ze dit op hun website aanpassen.

Dat alle mensen die dit bericht lezen hun klachten bij zoveel mogelijk instanties melden.Consuwijzer.nl heeft aangegeven dat ze bij voldoende klachten een onderzoek naar FitForFree kunnen starten.

All complaints of