Complaint: Klacht FNV – Opzeggen abonnement FNV

Archive on 26 July 2008 about FNV in category Vakbonden

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In juli 2006 ben ik lid geworden van de FNV omdat het bedrijf waar ik werkte geen CAO had. In april 2007 ben ik van werkkring veranderd en heb mijn lidmaatschap een maand van tevoren schriftelijk opgezegd. Ik dacht dat ik het netjes had gedaan maar de acceptgiro’s bleven komen. Na het schrijven van zeker 5 brieven met steeds weer dezelfde inhoud, kreeg ik dit jaar (2008) eindelijk een ‘normale’ brief waarin ik werd gefeliciteerd met mijn nieuwe baan, wel 14 maanden te laat!! Ik heb weer daarop geantwoord want nu zou mijn lidmaatschap per augustus 2008 worden beëindigd (een jaar te laat!) en ik heb op deze brief weer geen antwoord ontvangen. Wel een brief dat ze hun vordering op mij bij een incasso bureau hadden gestuurd. Je wordt als een derderangs burger behandeld. Want een normale brief kunnen ze niet sturen.. Wie helpt mij alstublieft?

Message from

14 years ago - Het blijkt dat er niet altijd correct gecommuniceerd wordt. Je moet een maand voorafgaand van het lidmaatschap opzeggen. Dus als je 1 november lid bent geworden, moet tenminste vóór 1 oktober de opzeggingsbrief bij FNV binnen zijn. Alles wat je te vroeg bent is prima, maar komt de brief ná 1 oktober binnen, dan moet je nog een jaar lid blijve. Uitzonderingen daar gelaten.

All complaints of