My complaint:
Afgelopen maart bestelde ik bij Zalando een prachtig paar laarzen van het merk Zign. Deze waren afgeprijsd tot 64,95 en met mijn kortingsbon van 10 euro hoefde ik uiteindelijk maar 54,95 te betalen. De laarzen zaten geweldig en ik heb zelden zo’n fijn paar gehad. Na een paar maanden ontstond er echter een defect aan de rits. Daarover berichtte ik Zalando. Van hen kreeg ik het aanbod: óf 10 % van het oorspronkelijke aankoopbedrag terug, óf de laarzen terugsturen en het gehele aankoopbedrag terug ontvangen. Beide oplossingen waren niet toereikend voor wat ik wilde: met 10 % van 54,95 kon ik niet de kosten van de schoenmaker betalen (navragen bij de schoenmaker liet me weten dat die zouden uitkomen op ruim twee keer zo veel) en met het aankoopbedrag van 54,95 kon ik hetzelfde paar niet opnieuw bestellen, want de laarzen waren inmiddels in prijs gestegen naar 105,95. Dat vond ik heel naar, want ik wilde graag hetzelfde paar laarzen of de huidige laten repareren en houden! Ik stuurde Zalando opnieuw een mail met daarin de mededeling dat ik wettelijk gezien recht zou hebben op een nieuw paar laarzen, maar dat ik het niet te hoog wilde opspelen en daarom ook tevreden zou zijn met enkel de vergoeding van de reparatiekosten. Maar Zalando bleef stug volhouden: óf 10 % van het aankoopbedrag, óf de laarzen terugsturen, maar géén nieuw paar laarzen. Toch was ik in mijn recht toen ik een nieuw paar laarzen eiste van Zalando. Daarom ben ik in de telefoon geklommen, maar ook daar bereikte ik niks. Ik was ontzettend kwaad en wist niet goed wat te doen. Vervolgens heb ik het programma Radar een bericht gestuurd, maar daar kreeg ik geen respons op. Na enkele maanden gewacht te hebben, besloot ik de laarzen dan toch maar terug te sturen naar Zalando. Ik zat namelijk met laarzen die ik niet kon dragen en dat was ook niet bevredigend. Ik hoopte dat ik met het aankoopbedrag dat ik uiteindelijk terugkreeg, een mooi nieuw paar (andere) laarzen zou kunnen vinden, of dat dezelfde laarzen weer afgeprijsd zouden worden naar de prijs waar ik ze toentertijd voor gekocht heb. Geen van beide scenario’s heeft zich tot nu toe afgespeeld en ik zit er wel mee in mijn maag dat dit met Zalando zo wrang is gelopen en dat ik niet meer actie ondernomen heb. Ik wist eigenlijk helemaal niet waar ik met mijn klacht terecht kon: een rechtszaak wilde ik er ook niet van maken. Vanmiddag attendeerde een studiegenoot mij op deze site, dus vandaar dat ik nou met jullie contact op neem.
Desired solution:
Aangezien het eigenlijk al \'afgelopen\' is met Zalando, weet ik niet of jullie nog iets voor mij kunnen betekenen. Ik weet dat ik recht had op nieuwe laarzen: de oplossingen die ze mij boden, waren niet \'passend\'. Ik voel me door Zalando min of meer bedrogen, in de zeik genomen, niet serieus genomen. Ik vind het niet kunnen dat ze mij dit als klant \'zo maar\' flikken, want ik zal vast niet de eerste en zeker niet de laatste zijn met een klacht van deze aard die niet weet waar ze heen moet met haar relaas. Wat had ik graag de laarzen nog gehad...