Complaint: GEEN oplossing gevonden, TOCH op opgelost gezet door Energie Direct

user-128189 on 02 November 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na het invullen van mijn klacht op klacht.nl werd ik terug gebeld door ED.
Uiteraard weer veel woorden over en weer, waar uiteraard niet naar de werkelijke klacht werd gekeken, maar naar het gevolg wat uit de klacht is ontstaan.
Ze wilden de telefoonkosten vergoeden (als ik aan kon tonen dmv mijn factuur hoe lang dit was) maar verder kwamen we er niet uit.

Ik heb toen heel duidelijk gezegd dat ik mijn klacht op klacht.nl niet als opgelost beschouw en ik wilde ook NIET dat mijn klacht deze status zou krijgen, aangezien dit een vertekend beeld geeft tegenover (toekomstige) andere gedupeerden.

Hier werd mee ingestemd en wat zie ik tot mijn verbazing?
Hij staat toch op opgelost..!!

Deze klacht is NIET opgelost, het zegt natuurlijk al een hoop over een bedrijf dat het door de overheid op de vingers is getikt, omdat ze teveel hebben doorberekend.

Het gaat om de volgende klacht:
Ik was al 2 jaar klant bij energie direct, nooit problemen gehad, altijd netjes via automatische incasso betaald.
Oktober 2011 kregen we nog 300+ terug, dus dacht dat ik goed zat.
Half oktober 2011 zijn wij van een vrijstaand huis naar een 2-kapper verhuisd en dezelfde kosten voor gas en energie aangehouden.
Ik bel altijd 2x in het jaar om die kosten in de hand te houden en zonodig bij te stellen.
Zo ook in december, toen te horen gekregen dat ik op een gemiddeld verbuik van €141 pm zat en ik betaalde €150 pm, ik zat dus goed (dacht ik)
In juni 2012 was het weer tijd om navraag te doen over de maandelijkse kosten en wat bleek: ik zat opeens op €161 pm omdat mijn contract afgelopen was en ik omgezet was naar een onbepaalde tijd contract met vele malen hogere kosten.
Hier was ik het uiteraard niet mee eens en ben direct op zoek gegaan naar een andere aanbieder, want ik ben er niet van gediend dat ik na 2 jaar netjes betalen opeens de sjaak ben omdat ik langer klant ben.
En toen kwam het..Zeg je op bij energie direct, dan krijg je een eindnota waar je voor bij moet betalen..
Ik mocht van half oktober 2011 tot juni 2012 nog eens €414 betalen.
In december werd mij nog verteld dat ik goed zat, in februari is mijn contract om gezet en in juni heb ik opgezegd, dus in 4 mnd tijd heb ik €414 MEER verbruikt..
Ik uiteraard direct gebeld (waar elke keer weer kosten aan verbonden zijn) en je wordt gewoon niet serieus genomen.
Ze schuiven alles op jou af, ze nemen geen verantwoordelijkheid en als ze dan toch inzien dat ergens een fout gemaakt is word je afgescheept met het antwoord dat waar gewerkt wordt er ook fouten gemaakt kunnen worden.
Ik heb in 1,5 maand tijd meerdere mailtjes en zeker 15x gebeld en ze kunnen in de computer terug zien dat ik gebeld heb, maar komen nergens in tegemoet.
Uiteindelijk moet je dan kiezen tussen een betalingsregeling of een gerechtelijke procedure.
En dan kom je er deze week ook nog eens achter dat er vele male te hoge kosten berekend zijn door energie direct, zoals bekend gemaakt is in het nieuws.
Het klopt bij deze aanbieder gewoon van geen kant.
Ze denken niet mee, maken fout op fout en als consument ben je de klos.

Desired solution:

Niks, ze willen niks..
Ze houden zich niet eens aan hun woord en mn geld ben ik al kwijt..

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

All complaints of