Complaint: Geen reacties op emails

user-28501 on 16 November 2010 about Nationaal Spaarfonds in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik krijg nooit antwoord op mijn vragen of klachten via het contactform van de nationale huisdierenverzekeraar. De enige keer dat dat wél gebeurde was toen ik de verzekering wilde afsluiten. Het lijkt wel of ze daar alleen een verkoopafdeling hebben.

Ik wil de verzekering beeindigen omdat ik vanwege een flinke nekhernia en tot mijn GROTE spijt, mijn hond weg heb moeten doen. Achter een pc zitten(mijn zoon typt nu dit bericht) dus ook e-mailen, schrijven en zelfs gewoon lezen zijn erg pijnlijk voor mij waardoor ik eigenlijk alleen mijn pc nog maar aan zet als ik mijn rekeningen moet betalen of als ik, zoals in het geval met de nationale, verplicht ben om mijn email te gebruiken omdat ik anders misschien wel eens een belangrijke berichtgeving over veranderingen in een polis o.i.d. kan missen. Ik heb dit trouwens ook uitgelegd aan de medewerkers (via email én telefoon) vlak ná het afsluiten toen ik ze vriendelijk vroeg of ik via de reguliere post de voorwaarden en vergoedingen toegestuurd kon krijgen zodat ik die voor de hand had als ik me goed genoeg voelde om stukjes te lezen. Als antwoord kreeg dat het online stond en dat ik dat toch daar moest lezen en dan maar uit moest printen. Ik heb toen nogmaals uitgelegd dat ik het dan toch op internet moet gaan zoeken en dat juist dat echt heel pijnlijk voor me is. Als antwoord daarop kreeg ik dat de meneer het wel naar mijn email zou sturen! Ik wilde nóg een keer proberen om het uit te leggen maar de “vriendelijke meneer” heeft me die moeite toen bespaard door me in de rede te vallen met; “Tsja, dat doen we gewoon nooit. Ik zal het in elk geval gelijk naar u mailen en dan moet u het anders maar uit printen ofzo”. Toen ik daarop zei dat ik dan evengoed achter de pc moest (opstarten, aanmelden, naar email gaan, mail lezen, bijlagen openen, opslaan/printen enz enz, voor mij tegenwoordig bijna een dagtaak maar dit is geen klacht over een nekhernia dus dat verder ter zijde) én dat het me een heel printpatroon zou kosten als ik een duidelijke informatiemap wil maken met gegevens van de verzekeringsmaatschappij zelf, de polis, productgegevens, aanvullende verzekeringen, de dekking van mijn polis, een vergoedingoverzicht, de polisvoorwaarden, algemene voorwaarden, bijlagen enzovoort moet gaan uitdraaien. Zelfs een declaratieformulier kon alleen via de site uitgeprint worden.

Ik leef van een minimum inkomen (bijstands uitkering) en ik kan het me echt niet permitteren om 0900 nrs te bellen die naast de 10 of 20 cent per minuut óók nog eens de kosten van je mobiele telefoon moeten opbrengen. De kosten voor 0900 nrs zitten niet in het abonnement/bundel en dáárdoor betaal je dus 3x!! voor elke minuut. Ik zit dan dus niet alleen met pijn in mijn nek maar ook nog eens met angst voor elke (wacht)minuut die voorbij tikt tijdens het bellen en voor de rekening die me dat gaat opleveren. Voor zo’n gesprekje beeindigd is ben je, (als je geluk hebt) zomaar 20 minuten verder. Misselijk word ik daarvan! Helemaal van het feit dat ik dan, na de moeite om een email te sturen én het controleren of er antwoord is, gewoonweg niks van een reactie krijg. Ik heb het eigenlijk niet eens hebben over de sterillisatie van 400,- die voor 100% vergoed zou worden en die ik heb laten doen omdat bloedonderzoek ontsteking aangaf. (Ze verhaarde heel erg sinds half december en uiteindelijk zag ik ruim een maand later vreemde dingetjes aan haar onderlijf. Bij de dierenarts, begin februari, bleek dat er ook vocht uit haar tepels kwam wat rede voor onderzoek was. Op 15 maart werd de schat gesterilliseerd en heeft de geweldige Dr. Oerlemans (god zij dank net op tijd) de gehele baarmoeder kunnen verwijderen. Die was enorm ontstoken én er zat een duidelijk hard knobbeltje in. Dat harde stukje zou heel goed kwaadaardig kunnen zijn dus dat was rede genoeg om de baarmoeder voor een labonderzoek op te sturen. Totaal plaatje van het onderzoek, operatie en lab kosten mbt de baarmoeder.. 744,36 euro. Daarvan wist ik dat ik 100,- niet vergoed zou krijgen omdat die voor een HD foto waren die ik op eigen (prefentie) verzoek heb laten maken. Dat heeft de dierenarts expres netjes in de nota vermeld maar van de 644,- die overbleef heb ik slechts 300,- vergoed gekregen. Dat is niet eens de 100% van de 400,- die voor de sterillisatie vergoed zou worden! Voor dit geval was de maximale vergoeding van dit verzekeringsjaar al bereikt?! Ik had nog geen euro vergoed gehad van deze verzekering! Ik ga er niet eens meer verder over want er zijn echt nog meer dingen maar tóen kon ik het al niet opbrengen om er tegenin te gaan maar ik wil nú alleen nog maar dat ik er vanaf kom!
Ik baal er nog steeds heel erg van dat zij weg is.
Dat ik dan ondanks mijn email toch steeds de afschrijvingen van 22,- euro zie terug komen, maakt het alleen maar erger.
Ik ben nu van plan om een aangetekende brief naar ze te sturen voor het opzeggen van de verzekering aangezien ze al ruim 3 maanden (weet nu even niet eens precies maar staat in de chipgegevens) niet meer bij ons woont en de Nationale huisdierenverzekering wél de premie blijft incasseren. Als ik de bevestiging van ontvangst van mijn brief heb kan ik in elk geval de incasso terugboeken en zo stop zetten. Alsof ik niks anders aan mijn hoofd heb! Bah.. De Nationale Huisdierenverzekering???…. Begin er niet aan!

Gewenste oplossing

Met een schriftelijk bewijs van beeindiging van de verzekering maar dan wel graag vóór de incasso van december!

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Nationaal Spaarfonds

Message from Nationaal Spaarfonds

13 years ago - Geachte Mevrouw, Wilt u a.u.b. uw telefoonnummer mailen aan mij zodat ik uw klacht in behandeling kan nemen? B.v.d Alessandro Sta Nationaal Spaarfonds alessandro_sta@nationaalspaarfonds.nl

All complaints of