My complaint:
Op 21 december 2012 heb ik een hanger met ketting besteld. De advertentietitel luidde: “Chique collier met klavertje vier! Ingelegd met Swarovski Kristallen, beschikbaar in 8 verschillende kleuren!!” voor: €0 ipv €69,95. Je betaalde alleen 4,95 voor de verzendkosten.
25 Januari kreeg ik een flut bubbel envelopje met een adressticker die niet eens in zn geheel óp de envelop was geplakt, maar half ernaast, in mijn brievenbus.
Aan niets was te zien dat het van Groupdeal kwam, ook niet na het openen ervan.
Sterker nog, niks Swarovski, niks kwaliteit..
In het envelopje zat een folie zakje met daarin een soort kartonnetje met de hanger.
Het kettinkje zag er nog wel leuk uit (hoewel erg iel), maar de hanger was bekrast, van de “diamantjes” waren stukjes af, ze waren duidelijk niet rood van zichzelf, maar een beetje gekleurd, want op de randjes was het weer gewoon doorzichtig. Bovendien zag je de lijm zitten waarmee de diamantjes aan de hanger waren geplakt.
En, waarschijnlijk inmiddels overbodig om te zeggen, maar er zat ook geen merkje of echtheidscertificaat bij. Bij echte Swarovski zit dat wel.
Ik heb meteen een mailtje gestuurd. Daar kreeg ik 4 dagen later een reactie op. Ik mag de ketting terug sturen en kan dan ook mijn geld terug krijgen. Hé dat is mooi dacht ik, maar nee.. De procedure:
Stap 1: stuur het in originele verpakking terug naar hun met daarbij een omschrijving van de klacht, mijn adres en een aantal overige gevens.
Stap 2: Een aantal dagen wachten.
Stap 3: dan zélf contact met hun opnemen
Stap 4: tijdens dat contact nogmaals allemaal gegevens doorgeven, waaronder de Track and Trace code.
Stap 5: zij sturen dat weer door naar de oorspronkelijke leverancier
Stap 6: die leverancier moet het product goedkeuren en dat weer aan hun doorgeven
Stap 7: Na deze 30 dagen gaan ze over tot het terug storten van het aankoopbedrag.
Lees goed: Aankoopbedrag. Dat is dan dus 4,95.
Maar de verzendkosten moet ik zelf betalen. Dat zou eigenlijk maar 2 postzegels bedragen (1,08), maar ze willen een Tack and Trace code, en dus moet het als pakket: 6,75.
En dan leg ik er dus nog geld op toe.
Ik zou er dus nooit meer iets bestellen. Mijn verhaal een incident? Lees de andere recensies, en overtuig jezelf van het tegendeel 😉
Desired solution:
Als ze een antwoordnummer instellen voor retourzendingen, of ook de verzendkosten vergoeden.