Complaint: Doffe vlek op rechterglas

user-217238 on 14 December 2013 about Hans Anders in category Opticïens en brillen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb ongeveer 2,5 jaar geleden (eind maart 2011) een bril gekocht bij Hans Anders. Het gaat om een eigen merk montuur, echter waren de glazen niet goedkoop vanwege de verdunde kunststof glazen en mijn sterkte. Totaal voor glazen en montuur kwam op 359 euro.
Sinds enige tijd laat helaas de bovenlaag op vooral het rechterglas los. Als ik het goed heb betreft dit de UV en krasbestendige laag. Het rechterglas heeft nu een doffe vlek over 1/2 van het oppervlak van het rechterglas. Op het linkerglas is het veel minder erg. Op het eerste gezicht lijkt het een erg vies glas, waardoor ik de bril dus ook niet meer naar mijn werk op doe. Ook ervaar ik het als vervelend dat ik bij veel zonlicht duidelijk verschil merk tussen de twee glazen.
Als tijdelijke oplossing gebruik ik nu maandlenzen. Ik vind een bril echter prettiger en minder vermoeiend voor mijn ogen. Dus daarom is het extra vervelend dat ik mijn bril nu niet goed kan gebruiken.

Nu ben ik vorige week bij de Hans Anders vestiging in Breda geweest waar ik deze bril heb gekocht. Hier werd mij door een medewerker en later de filiaalmanager duidelijk gemaakt dat de 2 jaar reguliere garantie verstreken is en dat ik gewoon pech heb. Hans Anders kon niets voor mij betekenen. Ook al kwam dit probleem eigenlijk niet vaak voor. De filiaalmanager gaf als argument dat de leverancier van Hans Anders niets zou vergoeden, terwijl ik hier als consument en klant van Hans Anders naar mijn idee geen zaken mee doe.
Dit vind ik toch wel erg vreemd. Ik ben er toch wel vanuit gegaan dat een bril langer mee zou moeten gaan dan 2,5 jaar bij normaal gebruik. Daarnaast spreekt de Nederlandse wetgever over een deugdelijke termijn, welke dus kan afwijken van de minimale twee jaar die op Europees niveau is vastgesteld. Ik verwacht dat Hans Anders met een passende oplossing komt.

Desired solution:

Een bril zonder doffe vlek op het glas.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Hans Anders about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Hans Anders

Message from Hans Anders

10 years ago - klacht in behandeling

All complaints of