Complaint: zogenaamde actie

user-217339 on 14 December 2013 about Hans Anders in category Opticïens en brillen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

30 november heb ik bij Hans Anders een bril gekocht. Er hingen grote plakkaten in de winkel dat een varifocus bril nu in de aanbieding was voor € 135,00. Toen ik in de winkel vroeg of dat dit een echte actie was en de laatste actie voor dit jaar bij Hans Anders werd stellig gezegd dat dit inderdaad een actie en hun laatste actie was voor dit jaar. 7 december precies één week later kreeg ik een folder in de bus dat alle glazen nu 50% korting zijn en zie ik tot mijn stomme verbazing in hun folder dat de bril die ik kocht had helemaal geen actie was. Want de varifocus glazen zijn normaal € 50 per stuk en het montuur is € 35,00. Dan kom je ook uit op € 135,00. Tevens op mijn vraag of het nodig was om mijn brillenglazen te slijpen en of het verschil uitmaakt met mijn sterkte werd aanbevolen deze te slijpen. Het slijpen brengt als extra kosten mee € 25 per glas en dan nog coaten is € 7,50 per glas. Nu kan ik de 17e december de bril ophalen en mag ik € 200 betalen. Nu met deze actie zou ik slechts € 117,50 kwijt zijn is toch een verschil van € 82,50 en dat binnen een week. Ik ben vandaag naar Hans Anders terug geweest en heb dit voorgelegd dat ik verkeerd geïnformeerd ben in de winkel over hun acties. Nu kreeg ik als reactie dat men in de winkel pas 1 dag van te voren weet als er een nieuwe actie aan komt. Waarom wordt mij dan verteld dat de vorige actie de laatste actie van het jaar was en was deze actie helemaal geen actie, want ik heb gewoon de normale prijs betaald, terwijl overal in de winkel gele plakkaten hingen van actie. Tevens maakt het met mijn glazen helemaal niet uit of deze wel of niet geslepen zijn haal ik nu van een site. Ik heb de dame in de winkel gevraagd het is nu 9 december en de bril zou pas de 17e klaar zijn of ze dit misschien terug zou kunnen draaien naar niet slijpen omdat het geen toegevoegde waarde heeft. Maar ik ben zo ontzettend verveeld en kortaf behandeld. Ze ging het even met een collega bespreken en ze kwam terug met een air van nee wij kunnen niets voor u doen het is gewoon pech. Ze had niets meer te vermelden en daar moest ik het maar mee doen. Ik heb haar nog gevraagd of zij misschien de slijperij nog zou kunnen bellen om het slijpen dan maar af te zeggen, maar alles was nee. Hans Anders werkt nu eenmaal zo volgens haar en ja daar kunnen wij gewoon niets meer aan doen was haar opmerking. Ik ben al menig jaren klant bij Hans Anders geweest en heb mij nog nooit zo afgezet gevoeld als nu. Ik moet de bril nog ophalen en ben niet eens meer blij. Ik heb de dame in kwestie ook aangegeven. Dat als ik vraag of dit hun actie is of dat er nog meer acties komen, dat zij hierin eerlijk moeten zijn. Als zij toen hadden gezegd dat weten wij pas één dag van te voren had ik gewacht, maar er is zo stellig gezegd dat de actie die toen bij aankoop van de bril een actie en hun laatste actie voor het jaar was,terwijl het achteraf niet eens een actie was. Want buiten de zogenaamde actie om, betaal ik net zoveel voor een bril. Ik vind het heel wrang en ik vind ook niet dat je zo met je vaste klanten om moet gaan. Het volgende vind ik op hun site:

100% Beste prijs
Alle monturen een vaste scherpe prijs.
U krijgt altijd een betaalbare oplossing.
Duidelijke prijzen, geen verrassingen achteraf.

Nou dat van een betaalbare oplossing klopt voor geen meter. Ze willen niet te gemoed komen. En wat betreft geen verrassingen achteraf. Wat denkt u nu zelf Hans Anders als ik zaterdagmiddag een bril koop en precies een week later krijg ik een folder voor een bril bijna voor de helft minder, terwijl ik nog navraag heb gedaan over komende acties, dan voel je je eigen toch wel misleid.

Ik ben al jaren klant bij Hans Anders geweest en had juist wel enorm het vertrouwen dat zij het juist goed met hun klanten voor hebben, dit gevoel heb ik echt niet meer.

Tevens heb ik ook nog het volgende op de site gevonden over het wel en niet nodig van slijpen van brillen glazen bij Tros Radar over Hans Anders:

+ glazen, zeker bij +8, kunnen inderdaad behoorlijk zwaar en dik zijn. Een optie is dan, om de glazen dunner te laten ‘slijpen’, een standaardkunststofglas heeft een brekingsindex van 1.5, de glazen uit de actie, zo lees ik, zijn 1.6, dus 1 stap dunner.
Even los van of de reclame wel of niet misleidend zou zijn: bij + glazen heeft u niet heel erg veel aan een 1.6 glas, omdat dit bij plus glazen niet zo veel verschil maakt in de dikte.

Nu heb ik plus glazen en lang niet in de sterkte van hier boven. De één 2.25 en de ander 3.25 en additie 2 allebei.

Dus naar mijn idee heeft het slijpen weinig toegevoegde waarde. Tevens vind ik het een zeer vervelende ervaring dat als je een bril koopt deze in een week tijd bijna de helft minder te koop wordt aangeboden op boven vermelde manier. Maar daar kom je pas achter als het jezelf overkomt.

Desired solution:

Ik vraag mij af in hoeverre jullie te gemoed willen komen, want in de winkel was alles nee en werken jullie nu éénmaal zo. En daar moet je het maar mee doen. In hoeverre vinden jullie zelf dat je je klanten te gemoed kan komen? Een stukje open communicatie en aftersale daar schort het bij jullie aan.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Hans Anders about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Hans Anders

Message from Hans Anders

10 years ago - klacht in behandeling

All complaints of