Complaint: Het niet kunnen realiseren van aansluiting van tv, internet en telefoon.

user-194151 on 16 August 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij zijn eind januari verhuisd naar onze nieuwe woning en gingen ervan uit dat KPN ons zonder problemen kon over verhuizen, maar helaas het is anders gelopen. Hierbij in het kort het verhaal. Wij zouden op 1 februari worden aangesloten op het nieuwe adres, maar men moest werkzaamheden uitvoeren en deze konden door de vorst in de grond niet worden uitgevoerd. (dit kan gebeuren). Nieuwe afspraak gemaakt voor 11 februari dat het dan ging gebeuren, maar helaas de monteur kon geen signaal vinden en is gegaan. Kregen we een paar dagen later een brief waarin stond dat we op 4 JUNI zouden worden aangesloten, omdat er nog graafwerkzaamheden moesten worden uitgevoerd. Kan maar dat betekende 4 maanden lang nog geen ansluiting. Dit kan toch niet!!! Contact opgenomen met KPN-koper en ze gingen proberen het naar voren te schuiven, niets meer van gehoord en half mei gebeld om te vragen hoe de stand van zaken was. Er werd gezegd dat we vertrouwen moesten hebben en dat het 4 juni goed kwam. Het werd 4 juni en er kwam niemand opdagen. De volgende dag gebeld en er werd gezegd dat wij geannuleerd zouden hebben. Wat dachten ze bij de KPN dat als we 4 maanden moesten wachten en half mei nog belden hoe de stand van zaken was dat we zouden annuleren!!! Naar lang praten hebben ze toegegeven dat wij niet hadden geannuleerd maar hun partij die de graafwerkzaamheden uitvoerden (Volker/Wessels) het heeft geannuleerd. Daarna is de aanvraag nog 3x opnieuw aangevraagd en weer geannuleerd door anderen en niet door ons. (Blijkbaar is het makkelijk om aanvragen van anderen te annuleren, zonder dat de klant word ingelicht). Na een aantal gesprekken met KPN hebben zij kunnen zien dat de annulering de gehele tijd door een man zijn gedaan en ik ben toch echt een vrouw die het heeft geregeld, want mijn man had er allang genoeg van. Het erge is trouwens ook nog dat je niet serieus wordt genomen als je belt. Het is toch van de zotte dat wij een half jaar niet bereikbaar zijn en geen internet hebben terwijl we dit toch echt nodig hebben voor ons werk. Je wordt in het begin letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd totdat je de juiste mevrouw aan de telefoon krijgt die je wel serieus neemt. De mannen die je aan de telefoon krijgt denken dat je een domme huismus bent die niets weet!!

Toen kwam de gemeente met de vraag om ons huisnummer te wijzigen van 10 naar 34 en toen hebben wij aan de gemeente gevraagd om glasvezel in ons huis te leggen. Gemeente heeft die aanvraag aangenomen en via Reggeviber glasvezel laten aanleggen. Daarna bij KPN een aanvraag voor glasvezel gedaan om te zien welke aanvraag er sneller klaar zou zijn glasvezel of koper!!!. Glasvezel was dus sneller en is dus sinds 14 augustus bij ons in huis actief. Wel hebben we alles bij KPN, want KPN heeft in Nederland een machtspositie en hebben we nodig voor de aansluitingen.
Nu heb ik zelf de aanvraag van koper geannuleerd en hebben een vergoeding van 150 euro gekregen.
Maar het feit is wel dat Glasvezel van KPN duurder is dan KPN koper. Wij willen geen andere provider vanwege dat wij al het adres hebben moeten wijzigen en niet nog een keer alle instanties moeten bellen voor het wijzigen van mail en telefoonnummer, want het kost enorm veel tijd en energie om alles te wijzigen.

Desired solution:

Dat KPN hun fout toegeeft en met een goede vergoeding komt, wat 150 euro voor een half jaar niet bereikbaar zijn en alle energie en kosten het met zich meebrengt is echt niet genoeg is. Dat ze binnen het bedrijf gaat kijken hoe dat het kan dat alles zolang duurt en over zoveel schijven moet gaan, voordat er iets word geregeld en dat je serieus wordt genomen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about KPN Internet

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind KPN Internet to pickup complaint

All complaints of