Complaint: hoge data kosten

user-68059 on 07 November 2011 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bij het afsluiten van het abonnement heb ik met de telecombinatie winkel besproken dat ik geen gprs wil gebruiken, en wel wifi. Ik had dus geen databundel. Nu blijkt de telefoon (samsung gio) zelfstandig het net op te gaan en data te verstoken. Youfone kan gprs uitschakelen, maar het staat default aan. Inmiddels is het uitgeschakeld.
Ik wil weten waarom de mensen van telecombinatioe mij niet op deze valkuil hebben gewezen, en ik wil weten wat de volgende valkuil is. per ongeluk een keer op maps drukken en een idioot hoge rekening krijgen voor gps ?

Desired solution:

kwijtschelding data kosten.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Comment by poster of the complaint

12 years ago - De klacht is helemaal niet opgelost. Youfone zegt alleen; eigen schuld dikke bult en meld vervolgens aan klacht.nl dat de klacht is opgelost. Het is laakbaar dat youfone een accespoint installeert in mijn telefoon, zonder dat ik dat wil en weet, waardoor de kosten ontstaan !

Responded on 28 November 2011 at 15:20

Youfone factureert voor afkoop meer aan abonnementskosten dan afgesproken(1e jaar voor 2,50 euro), en verzint er ter plekke wat extra posten op de afkoopfactuur. Verder kreeg ik bericht dat ze afzagen van de afkoopsom, en vervolgens kreeg ik toch weer een factuur van 152 euro. Ik vind het oplichting !

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Ben je als youfone slachtoffer helemaal rechteloos ?

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

contact opgenomen met de klant en afgehandeld.

All complaints of