Complaint: Hoge eindafrekening

user-13987 on 13 June 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Hoge eindafrekening
Jaren was Eneco mijn energieleverancier, totdat ik gebeld werd door EnergieDirect en ben overgestapt. Ieder jaar kreeg ik geld terug bij mijn jaarnota bij Eneco. Toen ik vorig jaar besloot om na een jaar weer terug te gaan naar Eneco, ontving ik een eindafrekening van EnergieDirect van ruim € 850,00. Gebeld met EnergieDirect, die gaf aan dat ik de meterstanden aan Eneco moest doorgeven omdat ze gegevens hadden geschat. Ik zou dit bedrag dan van Eneco terugkrijgen. Maar van Eneco heb ik ook al een jaarnota ontvangen en geen geld teruggekregen. Ik heb er zo\\\’n spijt van dat ik toentertijd ben overgestapt naar EnergieDirect, meerdere malen gebeld met EnergieDirect om een duidelijk uitleg, maar uiteindelijk heb ik het gewoon opgegeven.

Gewenste oplossing

Duidelijk uitleg over deze hoge eindafrekening van EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Onlangs plaatste je op deze website een klacht over energie:direct waarin je vraagt om een duidelijke uitleg over de eindnota. Hier wil ik je graag bij helpen en daarom heb ik hieronder beschreven wat er heeft plaats gevonden.

Het heeft allemaal te maken met je overstap naar een andere leverancier, we hebben toen geen meterstanden ontvangen. Deze zijn nodig om een eindnota te maken, want aan de hand van je beginstanden en je eindmeterstanden kunnen we je werkelijke verbruik uitrekenen.

Omdat we nooit de eindmeterstanden hebben ontvangen is het niet mogelijk geweest om een eindnota op te maken voor je werkelijke verbruik. Om toch een eindnota op te kunnen maken zijn je meterstanden berekend. Deze wijken vrijwel altijd af van je werkelijke meterstanden op dat moment.

Het is uiteraard geen enkel probleem om je meterstanden te laten wijzigen. Maar omdat er binnen de energiemarkt onderlinge afspraken zijn gemaakt tussen leveranciers en netwerkbeheerders, moet het verbruik worden gecorrigeerd door de nieuwe energieleverancier.

Om je de gelegenheid te geven een correctie aan te vragen bij je huidige energieleverancier hebben we het openstaande bedrag dat je verschuldigd bent aan energie:direct “bevroren” voor 2 maanden. Helaas heeft er in deze periode geen correctie plaats gevonden, waardoor de eindnota alsnog betaald moest worden.

Jochem van energie:direct

All complaints of