Complaint: Hoge Gprs Kosten

user-208629 on 28 October 2013 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ondanks het feit dat ik altijd wifi gebruik heb ik een rekening gekregen van 80 euro buiten mijn abonnement om. Dit valt voor mij niet te verklaren, klantenservice van youfone is ook niet te bereiken

Desired solution:

Kosteloos worden gesteld

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Youfone.nl about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that Youfone.nl posted

Responded on 29 October 2013 at 15:31

Bedankt voor deze snelle reactie. Wat ik mij verbaasd is dat mijn telefoon zelf niet aangeeft dat ik zoveel data heb verbruikt. Het verschil is echter zo groot dat ik mij dus afvraag of de cijfers kloppen.

Daarom heb ik gister ook direct mijn abonnement maar verhoogt naar "onbeperkt" internet. En ik ben langs de winkel gegaan waar ik mijn telefoon heb gekocht. Daar zijn zij alle instellingen langs gegaan, zoals automatische synchroniseren, wifi, updates en locatieservices. Deze stonden of allemaal uit of alleen automatisch met "goede" wifi verbinding anders alleen handmatig.

Wat ik echter een kwalijke zaak vind is dat, ten eerste ik geen waarschuwing heb ontvangen dat mijn bundel bijna/op was. En ten tweede dat ik niet al bij een overschrijding van 50 euro (binnen europa) ben gewaarschuwd en afgesloten. Dit gebeurde pas bij de 80 euro.

Volgens mij zijn beide zelfs nog "verplicht" via de opta?! En een service richting je klanten.

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wat bij de lopende kosten staat, is wat over het netwerk van KPN is gelopen. Het toestel heeft dus verbinding gemaakt met internet (niet alleen wifi). Klant aangeraden toestelinstellingen na te kijken en 3G uit te schakelen en specificatie in november na te kijken. De verbinding heeft plaatsgevonden dus de kosten kunnen helaas niet gecrediteerd worden.

All complaints of