Complaint: Hoge Rekeningen & Afsluiting door Absurde Stijging Internetverbruik

user-87245 on 23 February 2012 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vandaag, 23 februari 2012, merkte ik dat mijn abbonnement ineens was afgesloten. Zo snel als ik kon, ging ik thuis via internet op ‘Mijn Simyo’ kijken wat hier de reden voor zou kunnen zijn. Tot mijn grote verbazing zie ik ineens een rekening van €334,24 voor de maand Januari die ik nog niet betaald had. Vervolgens zie ik ook nog eens dat mijn Huidig Verbruik voor de maand Februari inmiddels op €309,64 stond. Ik heb dit abbonnement al zo’n 2 jaar en m’n telefoongebruik is in deze maanden niet anders geweest dan voorheen. Ik heb destijds ook bewust voor dit Tringg abbonnement gekozen, zodat ik er zo goed als zeker van was dat niet onverwacht een hoge telefoonrekening gepresenteerd zou krijgen. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld: na de eerste keer 22 minuten in de wacht te hebben gestaan, werd er opgenomen en ik werd geholpen. Tenminste, dat dacht ik.. de verbinding werd namelijk ineens verbroken nadat de mevrouw die ik aan de lijn had ‘ging informeren bij een collega’. Poging 2. Ik kreeg nu een man aan de lijn die me, na mijn verhaal aangehoord te hebben, 50% korting aanbood over de facturen van Januari en Februari. Dit was het maximale wat hij voor me kon doen. Ik heb gezegd hier mee in te stemmen, maar ben daarna op internet gaan zoeken of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem waren. Toen kwam ik hier terecht.

Desired solution:

Ik ben tevreden zodra ze het geld wat ze extra in rekening hebben gebracht voor het 'te veel' aan internetgebruik over de maanden Januari en Februari kwijtschelden. In het uiterste geval ben ik bereid om een verdubbeling van de normale abbonnementskosten à €34,95 per maand te betalen; €69,90 voor Januari en €69,90 voor Februari. Ten slotte kijk ik het nog één maand aan, maar als er niks veranderd, wil ik mijn abbonement per direct opzeggen.

All complaints of