Complaint: Hoogverbruik

stimien on 25 July 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op dinsdag 16 juli 2013 om 20:28 ontving ik van u een sms met de melding dat ik wegens hoogverbruik zou worden geblokkeerd. Volgens u is er op die bewuste dag 2114930kB gedownload. Waarvan het grootste gedeelte +/- 1.5gig tussen 15:30u en 1800u. Daar wordt €254,46 voor gerekend.

Met deze brief laat ik u weten dat ik het niet eens ben met de hoogte van de dit bedrag omdat:
• Ik geen opdracht heb gegeven zulke hoeveelheden te downloaden.
• Ik niet wist dat er zulke hoeveelheden werden gedownload en daardoor dus ook niet kon ingrijpen.
• Ik pas +/- 4,5uur later een sms van Simyo ontving waarin Simyo aangeeft dat ik over mijn bundel heen zit. Dit was dus te laat om in te grijpen. (De download was inmiddels al 2u gestopt.)
• Het niet om 25 euro gaat, maar om een veelvoud daarvan. Dat vind ik een buitenproportionele en niet klantvriendelijke boete voor iets wat ik niet (in ieder geval niet bewust) heb gedaan.

Desired solution:

Ik zou zeer tevreden zijn met kwijtschelding van de mobiele internetkosten die die dag zijn gemaakt.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Simyo

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Simyo to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Simyo

Message from Simyo

11 years ago - Beste heer/mevrouw, Wij snappen dat het vervelend is dat uw toestel was afgesloten en dat u voor hoge kosten komt te staan waar u niet op had gerekend. Wij zien dat er contact is geweest met de klantenservice. Wij gaan er vanuit dat het probleem hiermee is opgelost. Mocht het probleem niet zijn opgelost dan kunt u een e-mail sturen naar webcare@simyo.nl. Vriendelijke groet, Simyo webcare simyo.nl/forum webcare@simyo.nl

Comment by poster of the complaint

11 years ago - De reactie van Simyo komt op het volgende neer: Eigen schuld dikke bult. Geen tegemoetkoming of ook maar iets van coulance. Gewoon alles afrekenen tegen het buiten de bundel tarief.

All complaints of