Complaint: Horror rente

user-67464 on 08 February 2012 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na ruim 6 jaar bij de SNS als trouwe klant netjes mijn hypotheek altijd optijd betaald te hebben liep onze rente periode af.Nou,dan ben je de klos.Het voorstel van de nieuwe rente sloeg nergens op en daardoor kan je eigenlijk alleen om nog een beetje in de buurt te blijven van je oude rente,deze rente variabel zetten.Wat doet de bank nu…Elke maand de rente behoorlijk verhogen zodat na een aantal maanden je weer een belachgelijke rente kan betalen.Van mijn tussenpersoon hoorde ik dat dit het beleid is van de bank.Nou,dat kan zo zijn,maar ik voel er weinig voor om elke maand als melkkoe door de SNS uitgezogen te worden.SNS bedankt.Ik heb mijn huis te koop gezet,en met mijn inkomen kan ik nog makkelijk weer bij een andere bank terecht en daar een fatsoenlijke hypotheek afsluiten.Ik heb mijn neus een beetje vol van de SNS en ben niet van van deze staatsbank nog langer te blijven voorzien van mijn centjes.

let op…sns doet makkelijk en zet deze klacht als opgelost……Ze hebben totaal ik ondernomen….Lekker makkelijk zo

Desired solution:

Aanpasseing van de rente naar een normaal nivo

LET OP: SNS zet deze klacht op opgelost,maar ze hebben niks gedaan.Typisch voor deze bank.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Beo5, Hierbij reageren we op je klacht over het verlengingsvoorstel van je hypotheekrente. We kunnen ons voorstellen dat dit niet prettig is voor onze klanten. Je geeft aan het renteverlengingsvoorstel hoger is dan je eerdere hypotheekrente. Het rentepercentage wordt voor een groot deel gebaseerd op het Euribortarief, maar daarnaast zijn er nog andere kostencomponenten die het uiteindelijke tarief bepalen. De verhoging van hypotheekrente is het resultaat van het feit dat wij met hogere kosten worden geconfronteerd als gevolg van wijzigende regelgeving en kapitaaleisen. Wij hebben net als iedere partij in de markt te maken met marktwerking die van invloed is op de hypotheekrente. Met vriendelijke groet, Mariella SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Dat is nu weer een simpele reactie.Zoals altijd had ik deze argumenten kunnen verwachten.Zodra een klant aanklopt voor een hypotheek staat de deur open.Vervolgens na 6 jaar kom je in hun valkuil.Ik heb trouwens de oplossing gevonden.Ik heb deze oplossing trouwens ook al aangegeven aan mijn tussenpersoon.VERKOPEN,En nooit meer wat te dioen willen hebben met de SNS. Ben nog niet vergeten dat ik een rekening moest openen omdat ik de hypotheek toen bij jullie nam.En vervolgens kan ik nu ook om maar 1 boeking te doen vervolgens elke maand betalen.Ook een verkapte toeslag.Ik hoop dat je het snapt,Maar de SNS gaat niet langer over mijn rug rijk worden.

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Beo5, We vinden het heel vervelend dat je er zo over denkt. We hebben al uitleg gegeven over waar het rentepercentage van de hypotheekrente op wordt gebaseerd. Helaas kunnen we daar niets aan veranderen. Als we nog iets anders voor je kunnen doen, horen we dit natuurlijk graag. Zo niet dan zullen we deze klacht op afgehandeld zetten. Met vriendelijke groet, Wilma SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Uitleg gegeven over rentepercentage hypotheekrente.

All complaints of