Complaint: Hotel El Hana Beach Neckermann Reizen

Archive on 09 September 2008 about Neckermann Reizen in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Hierbij wil ik een klacht indienen over de zeer slecht accommodatie, Hotel El Hana Beach te Sousse te Tunesie tijdens onze vakantie. We hebben tijdens de vakantie twee keer gebeld met de reisleiding ter plaatse, en er is een klachten formulier ingevuld.
De lijst met klachten luid als volgt:

Bij aankomst is de aankomsthal in het hotel zeer vies en je plakt aan de stoelen vast als je erop gaat zitten.
We konden onze kamer nog niet in terwijl we al een enorme vertraging hadden op gelopen tijdens de vlucht.
De eerste kamer: de airco lekte zo erg dan de vloerbedekking wel een zwembad leek.
De diaree zat tegen de wc bril omhoog.
Er zaten hele vieze vlekken in onze lakens van de bedden.
De vloerbedekking was erg vies.
De badkamer stonk en er was niets wat wel goed schoon was.

Na dit te hebben gemeld zou er iemand komen om het probleem op te lossen.
Na een hele tijd te hebben gewacht heb ik besloten neckermann te bellen om te vragen of ze ons konden helpen een andere kamer te regelen.

De tweede kamer:
Wc was erg vies.
Er zaten vlekken in de lakens van het bed.
De vloerbedekking was zo vies dat we er niet zonder schoenen of slippers op wilden lopen.
De handdoeken komen heel erg laat in de dag of helemaal niet.

Restaurant:
De mensen die in het restaurant werken zijn heel erg onvriendelijk.
Ze werken er met kaarten en daarop je kamernummer, deze kaart wordt op een tafel neergezet en dat is dan je vaste tafel waaraan je moet gaan eten.
Er staan gemiddeld 3 a 4 kaarten per tafel en dit zorgt dus voor problemen.
Als je tafel bezet is door een van de andere gasten die ook hun kaart op deze tafel hebben staan kun je gaan wachten of het personeel van het restaurant verwacht dat je bij deze mensen aan de tafel gaat zitten.
Als je aan een andere tafel gaat zitten wordt je daar als een stel kleine kinderen weg gestuurd.
We hebben het op de officiële manier geprobeerd, we hebben aan de chef gevraagd waar we konden gaan zitten omdat onze tafel bezet was.
Hij haalde een verfrommeld vies papiertje uit zijn zak en keek erop en gaf aan dat er geen tafels waren waar we konden zitten.
Er waren op dat moment zeker tussen de 50 en 75 tafeltjes vrij waar we konden gaan zitten.
Vervolgens hebben we het restaurant verlaten en hebben we gesproken met de dame van de receptie, die heeft de chef erbij geroepen tijdens het gesprek tussen de dame van de receptie en de chef van het restaurant moest de dame de chef steeds vragen kalm te blijven want hij ging helemaal door het lint en keek mij steeds heel boos aan.
Omdat we hebben aangegeven dat we het niet eens waren met de gang van zaken werden we vervolgens de eerst volgende keer dat we wilden gaan eten genegeerd en konden geen drankjes meer bestellen.
Er is geen bestek de borden, kopjes en glazen zijn altijd op en de koks lopen in kleding rond als of het lijkt dat ze met hun kleding de vloer hebben aan gedweild.
De prijzen van de drankjes zijn iedere keer verschillend en je krijgt je wisselgeld niet terug, vraag je om je wisselgeld wordt men boos en wordt je uitgescholden.

Omdat we geboekt hadden voor half pension hebben we in de 8 dagen dat we daar waren 2 keer gegeten in het hotel en hebben de rest van de dagen ergens anders gegeten en dus veel extra kosten gemaakt.

De reisleiding heeft zelfs aangegeven dat ze in alle hotels waar gasten van haar zitten eet, maar niet in hotel waar wij verbleven.
Dit schoot ons en de rest van de Nederlandse gasten in het verkeerde keelgat.

De lift:
Er zijn 4 liften in het hotel deze waren vaak stuk en bleven vast zitten.
Ik heb zelf 20 minuten vast gezeten in de lift, het werd erg warm in de lift en ik vond dit een zeer nare ervaring, ik heb dit gemeld bij de receptie er werd niet eens opgereageerd.

De securety:
Die staan bij de deuren van het hotel aangezien water een eerste levens behoefte is en het water uit de kraan niet gedronken kan worden kochten we een fles water en wilden deze meenemen naar de hotel kamer.
De securety liet ons niet binnen want je mag geen water meenemen naar je kamer.
Hoe moet je dan je medicijnen innemen?
Je moest water in het hotel gaan kopen dit hebben meerdere mensen geprobeerd en de helft van de tijd waren de flessen met water uitverkocht.

Tevens is de securty niet erg adequaat er viel een parfumflesje van een aantal verdiepingen hoog naar beneden voor het hotel. Het flesje belande op een paar centimeter na op het hoofd van een klein meisje. De securety stond wat te wijzen en begon te lachen.

De reisleiding:
Na twee keer te hebben gesproken met de reisleiding zijn wij en de mensen die allemaal hun handtekening hebben gezet het erover eens dat ze niet capabel genoeg is om deze functie te beoefenen.
Tijdens het laatste gesprek hebben we ook een klachtenbrief laten opstellen.
Tijdens dit gesprek waren er nog een aantal Nederlandse stellen aanwezig.
Een van deze stellen hebben gevraagd of het mogelijk was om eerder terug te vliegen omdat de dame zwanger was en vanaf de eerste dag al ziek is.
De reisleiding gaf aan dat dit misschien wel kon.
Op het moment dat er door Neckermann werd aangeven dat dit tot de mogelijkheden behoorde had ze ook moeten aangeven dat er waarschijnlijk kosten aan verbonden zouden zijn.
Dit is niet gebeurd!!
De volgende dag kregen ze te horen dat er plek was in het vliegtuig en dat ze terug konden, het koste wel €140.-
Na overleg te hebben gehad met elkaar hebben ze besloten het te gaan doen, dus er werd teruggebeld naar Neckermann, toen kregen ze te horen dat het €140.- per persoon bleek te zijn, dit terwijl ze eerder weg gaan van hun vakantie en dan moeten ze ook nog eens een keer fors geld gaan betalen omdat ze eerder weg willen.
De kosten voor een omboeking rechtstreeks via Transavia bedraagt € 30,- of €35,- afhankelijk of je via internet hebt geboekt of via de telefoon.
Mijn vraag is dan waarom het via Neckermann dan € 140,- per persoon moet gaan kosten.

Ik en veel mensen met mij begrijpen niet dat Neckermann zijn naam wil verbinden aan dit hotel.
Wij hebben een verschrikkelijke vakantie gehad en wilden op de dag van aankomst al wel weer naar huis gaan.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Neckermann Reizen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Neckermann Reizen

Message from Neckermann Reizen

11 years ago - Op klachten, geplaatst voor 1 juni 2012 kunnen wij helaas niet meer ingaan daar ons de diverse informatie ontbreekt en deze niet meer volledig is te achterhalen zonder een compleet overzicht te kunnen maken. Genoemde klachten zullen wij desondanks in de opgeloste fase zetten. Op klachten, geplaatst op of na 1 juni 2012 zullen wij, na dit gemeld te hebben aan betreffende consument, via de gebruikelijke procedure reageren op de klacht. De melding op deze site wordt ook dan in de opgeloste fase gezet.

All complaints of