Complaint: Opzeggen Hotelbon jaarkaart

Aart Henk on 07 October 2011 about Hotelbon in category Reizen Algemeen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb op 21 augustus 2011 een opzeggingsbrief gestuurd naar de Hotelbon om mijn jaarkaart per 1 oktober 2011 op te zeggen. Later bleek dat ik te laat was, omdat in de voorwaarden staat dat er zes weken van te voren moet worden opgezegd. Dat betekent dat mijn opzeggingsbrief op 20 augustus (= 6 weken voor 1 oktober) binnen had moeten zijn. Mijn brief is vermoedelijk 22 of 23 augustus bij de Hotelbon gearriveerd en dit grapje kost mij gewoon 59,95 euro, m.a.w. een jaarabonnement die ik juist niet wil. Ik heb hierover al een klachtenbrief gestuurd naar de Hotelbon en ik ben hierover teruggebeld door de klantenservice en hierbij werd mij uitgelegd dat er zes weken van te voren moet worden opgezegd. Ja, dat is mij inmiddels wel duidelijk geworden, maar ik snap gewoon niet dat een organisatie als de Hotelbon zich zo onklantvriendelijk opstelt door moeilijk te doen over maximaal twee dagen.

Desired solution:

Annuleren lidmaatschap Hotelbon Jaarkaart met terugwerkende kracht en terugstorting van 59,95 euro.

Message from

13 years ago - Helaas kan ik op uw opzegging voor dit jaar niet meer registreren. In de begeleidende brief, die u ontvangen heeft bij uw pakket, stond heel duidelijk vermeld dat uw opzegging vóór 15 augustus bij ons binnen moet zijn. Na deze datum wordt het gehele bestand van niet opgezegde leden aangeboden aan drukker voor het aanmaken van de nieuwe jaarkaart pas en vervolgens aan het verzendhuis. U zult begrijpen, dat er een datum gesteld moet worden en dat wij, gezien het te doorlopen traject, daar niet van af kunnen wijken. Probeert u het komende jaar nog gebruik te maken van uw Jaarkaart en van de nieuwe Dagjes-uit Gids die u medio december krijgt toegezonden. Op die manier heeft u het bedrag al snel terug verdiend. Met vriendelijke groet, Webcare Team Hotelbon, Laura de Boer.

All complaints of