Complaint: hulpmiddelen worden tegen absurde prijzen doorberekend

user-171897 on 05 April 2013 about Zilveren Kruis in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vorig jaar juni kreeg ik van mijn orthopeed het advies om een polsbrace te gaan dragen
Ik werd verwezen naar de fa Heckert te Geldrop die mij een CONFECTIE brace heeft gegeven.
Opmeten en bestellen kostte niet meer dan twee minuten, het afhalen ook niet meer.
De rekening kwam via Zilveren Kruis en bedroeg maar liefst € 240.-
Toevallig stuit ik vandaag op een site waar deze zelfde brace wordt aangeboden voor € 52.- per stuk
https://www.premed.nl/catalog/partdetail.aspx?PartNo=00776
Item is onderste item op de pagina van merk Bauerfeind
In totaal zou ik hier dus € 104.- kwijt geweest zijn.
Dan zit de marge voor de aanbiedende partij hier ook nog in.
Ik heb fa Heckert benaderd en deze stellen dat zij dit verplicht zijn te berekenen van Zilveren Kruis vanwege “clusterprijzen”
Zilveren Kruis bevestigd dit verhaal en steld dat dit een gemiddelde prijs is voor dit soort hulpmiddelen.
Op voorgenoemde site kunt u zien dat ik al één van de duurste hulpmiddelen heb.
Is dit nu de beroemde bezuiniging in de zorg???
Wordt IK een poot uitgetrokken ten voordele van de Fa Heckert omdat Zilveren Kruis dit eist???
Ik kan en wil dit niet begrijpen

Desired solution:

Een eerlijke prijs voor zaken die al duur genoeg zijn voor chronisch zieken, het is tenslotte toch ook MIJN EIGEN risico en niet dat van een groep mensen die ongeveer hetzelfde mankeren?

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Zilveren Kruis about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Zilveren Kruis to pickup complaint

All complaints of