Complaint: Automatische maandelijkse afschrijving

user-42593 on 03 March 2011 about Huurwoningbemiddeling.nl in category Websites

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik meldde mij op 16 november 2010 aan bij huurwoningbemiddeling om de beschikbare woningen te kunnen bekijken.
Naar mijn weten kostte de aanmelding eenmalig 14,95, die ik betaald heb. Nu (maart 2011) kom ik er achter dat huurwoningbemiddeling maandelijks 14,95 van mijn rekening heeft gehaald. En dat terwijl ik al sinds januari een woning heb via een andere organisatie. Sindsdien heb ik natuurlijk ook geen gebruik meer gemaakt van de site. Wat mij betreft weggegooid geld.

Ik vraag me af of er nog een mogelijkheid is het geld van de laatste maanden terug te krijgen. Volgens mijn informatie mag een organisatie niet zomaar zonder toestemming maandelijks geld afschrijven, in de vorm van een zogenaamd ‘abonnement’, stilzwijgende verlenging.

Gewenste oplossing

Terugstorting van 2x 14,95 ( voor de maanden februari en maart). Ik heb de site tot eind januari gebruikt.

Duidelijk vermelding van de (stilzwijgende) verlenging van de betalingsrgeling bij inschrijving. Het komt namelijk over als eenmalige inschrijvingskosten. Ik vind dat misleiding.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Huurwoningbemiddeling.nl

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Huurwoningbemiddeling.nl

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that Huurwoningbemiddeling.nl posted

Huurwoningbemiddeling.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte mevrouw Beck,

U heeft destijds een abonnement bij ons afgesloten, zoals vermeld onder artikel 7 van onze algemene voorwaarden op onze site.

Wij hebben inmiddels gezien dat u uw abonnement vandaag zelf heeft beeindigd via onze site. U had deze klacht ook rechtstreeks bij ons kunnen deponeren.

De laatste afschrijving van ons is op 27 februari geweest.

All complaints of