My complaint:
Overgestapt op energie direct dat zou de voordeligste zijn…. Altijd via Eneco voor € 80 in de maand verbruikt gas en electra. Nu bij energiedirect, mijn voorschot zou een bedrag van € 199 zijn, gebaseerd op een gezin met 2 kinderen. Ik gebeld, ben maar alleen en in de weekenden niet eens thuis!!, ga ‘s morgens om 7 uur de deur uit en ‘s avonds om 8 uur pas weer thuis. Ik heb het voorschotbedrag dus verlaagd naar 140, ik ben tenslotte maar alleen en als Eneco maar 80 is dan zit ik met 140 goed. Maar nee hoor, moet mijn meterstanden doorgeven, electriciteit heb ik veel minder verbuikt ong 1200 Kwh minder dan het geschatte(logisch want ben er bijna nooit), maar met gas zit ik er gigantisch boven??? Ik gebeld met de klantenservice, snelle rekensom gedaan, dat wordt rond de 700 euro terugbetalen!!!! Ik uitgelegd dat het onmogelijk is. 700 euro extra voor gas!! Ik ben alleen! Verwarming is sinds halverwege april niet aan geweest etc. Prettig antwoord van de klantenservice: Sorry mevrouw, het is heel vervelend maar u zult dit toch moeten gaan betalen, wij weten ook niet hoe dit kan, is er nog iets anders waar wij u mee kunnen helpen. Waarop ik vraag of ze misschien kunnen onderzoeken waar zo’n afwijking vandaan komt of dat er misschien een fout is gemaakt. Nee dat kan, de rekening wordt eind september verstuurd, anders nog iets? Heel gauw overstappen naar een andere maatschappij, want ik heb me nog nooit zo bedrogen/gekocht gevoeld.
Desired solution:
Serieus onderzoek en willen toegeven dat er daar een fout wordt gemaakt, dit is echt onmogelijk!