Complaint: In jaren niet zo iets meegemaakt

user-61544 on 13 September 2011 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Overgestapt op energie direct dat zou de voordeligste zijn…. Altijd via Eneco voor € 80 in de maand verbruikt gas en electra. Nu bij energiedirect, mijn voorschot zou een bedrag van € 199 zijn, gebaseerd op een gezin met 2 kinderen. Ik gebeld, ben maar alleen en in de weekenden niet eens thuis!!, ga ‘s morgens om 7 uur de deur uit en ‘s avonds om 8 uur pas weer thuis. Ik heb het voorschotbedrag dus verlaagd naar 140, ik ben tenslotte maar alleen en als Eneco maar 80 is dan zit ik met 140 goed. Maar nee hoor, moet mijn meterstanden doorgeven, electriciteit heb ik veel minder verbuikt ong 1200 Kwh minder dan het geschatte(logisch want ben er bijna nooit), maar met gas zit ik er gigantisch boven??? Ik gebeld met de klantenservice, snelle rekensom gedaan, dat wordt rond de 700 euro terugbetalen!!!! Ik uitgelegd dat het onmogelijk is. 700 euro extra voor gas!! Ik ben alleen! Verwarming is sinds halverwege april niet aan geweest etc. Prettig antwoord van de klantenservice: Sorry mevrouw, het is heel vervelend maar u zult dit toch moeten gaan betalen, wij weten ook niet hoe dit kan, is er nog iets anders waar wij u mee kunnen helpen. Waarop ik vraag of ze misschien kunnen onderzoeken waar zo’n afwijking vandaan komt of dat er misschien een fout is gemaakt. Nee dat kan, de rekening wordt eind september verstuurd, anders nog iets? Heel gauw overstappen naar een andere maatschappij, want ik heb me nog nooit zo bedrogen/gekocht gevoeld.

Desired solution:

Serieus onderzoek en willen toegeven dat er daar een fout wordt gemaakt, dit is echt onmogelijk!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from

12 years ago - Bij mij was het dus precies hetzelfde verhaal.. Ben ook overgestapt.. .. Ging wat minder per maand betalen en kreeg gewoon geld terug vorig jaar en flink ook.. Het zijn echt gewoon dieven bij energiedirect.. Ik werd ook zo behandeld aan de telefoon.. Ik moest 900 euro afrekenen en toen ik overstapte nog een keer 300... Maar was blij dat ik eraf was..

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Samen met de klant afgesproken dat ze contact gaat opnemen de verhuurder van haar woning om te kijken wat ze kunnen doen aan het verschil in de meterstanden klant was blij met de hulp die we aanboden.

All complaints of