Complaint: Incasso unie…wel aanmanen maar niet reageren!

user-157131 on 30 January 2013 about Incasso Unie in category Incassobureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In December lag er een envelop van de inkasso unie op de mat. Ik moest een bedrag betalen van EUR 65,- waarvan EUR 25,- voor een vrije keuze bon, en EUR 40,- incassokosten.

Echter, ik heb nooit een zogenaamde ‘vrije keuze bon’ ontvangen. Blijkbaar had ik die per email gehad moeten hebben. Ook zogenaamde aanmaningen vanuit ECI heb ik niet ontvangen.

Ik heb contact opgenomen met de inkasso unie met de melding dat ik me van geen kwaad bewust was, en het zou uitgezocht worden. Op de vraag of ik moest betalen, zei de mevrouw dat dit niet hoefde, en dat het eerst uitgezocht moest worden.

Zojuist ontving ik een ‘laatste kennisgeving’ met de melding dat ik moet betalen, anders gaan ze naar de rechter.
Ik heb gelijk de volgende mail verstuurd:

oedenavond,

Zojuist heb ik van u een “laatste kennisgeving” ontvangen per post, met betrekking tot vorderingsnummer 60201.05916 .
Nadat ik van u de invordering op 20 december jl. heb ontvangen, heb ik op 21 december jl. telefonisch contact met u opgenomen, en gesproken met mevrouw Barbiers.

Ik heb aan haar aangegeven dat ik bezwaar aanteken tegen de invordering, en zij zou het voor mij gaan uitzoeken.
Op de vraag hoe het zat met de betaling, gaf zij mij aan dat ik NIET hoefde te betalen, en dat dit eerst uitgezocht zou worden.

Hierna heb ik NOOIT meer iets van u vernomen!!!
Op alle pogingen om contact te krijgen vanuit mij, is niet gereageerd:

Op 21 December heb ik zoals mij gevraagd werd door mevrouw Barbiers, per email de gevraagde documentatie opgestuurd, waarna ik van u een ontvangstbevestiging heb ontvangen.
Echter heb ik geen reactie mogen ontvangen op mijn email.

Op 21 December kreeg ik van u per email een aanmaning voor de incasso kosten.

Op 21 December, dus dezelfde dag, heb ik geantwoord op deze email met aanmaning dat er voor deze vordering reeds een navraag bij u loopt, waarna ik van u een ontvangstbevestiging heb ontvangen.
Echter heb ik geen reactie mogen ontvangen op mijn email.

Op 1 Januari heb ik u een email gestuurd, waarin ik als bijlage een screenshot van al mijn emails die ik van ECI ontvangen heb, had bijgevoegd. Ik heb u aangegeven dat als u meer informatie wenste, ik dit graag van u wilde vernemen. Ik heb van u een ontvangstbevestiging ontvangen, maar geen reactie op mijn bericht.

Op 3 Januari heb ik u een email gestuurd, waarin ik vroeg of u mij reeds uitsluitsel kon geven. Ik heb een ontvangstbevestiging ontvangen, maar geen reactie op mijn email.

Op 7 Januari heb ik nogmaals gemaild, met het verzoek mij te informeren over de uitkomst van uw navraag. Wederom een ontvangstbevestiging ontvangen, maar geen reactie op mijn email.

Tussentijds heb ik ook nog met u gebeld, en kreeg ik te horen dat de zaak nog loopt en ik nog even geduld moest hebben.
Mevrouw Barbiers, waar ik in eerste instantie mee gesproken heb, was toen volgens de collega niet aanwezig.

Graag ontvang ik UITERLIJK 31 januari, 17:00 een schriftelijke reactie van u.

Desired solution:

Ik wil dat de incasso unie contact met zowel mij, als ECI opneemt en dit hele, belachelijke, incassoverhaal laat vervallen.

Ik heb inmiddels een bestelling bij ECI gedaan, heb dus mijns inziens mijn goede wil getoond en heb mijn abonnement opgezegd. Ik moet nu nog 2 bestellingen doen, maar dit kan niet omdat ECI mijn account geblokkeerd heeft omdat de incasso unie hier nog mee bezig is.

Ik vind het ronduit schandalig dat ik 6 keer per mail, en 2 keer per telefoon contact moet opnemen en gewoon GEEN reactie krijg.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Incasso Unie about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Incasso Unie

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Incasso Unie

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Incasso Unie posted

Incasso Unie

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Cliënt heeft brief ontvangen met uitleg.

All complaints of