Complaint: incassokosten

user-90158 on 10 March 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De energierekening van feb kon niet automatisch van mijn rekening worden ingevorderd door ED. Hierop kreeg ik 2 herinneringen. In de 2de herinnering stond als uiterste betaaldatum 25 feb. Hierop is eerst een bedrag van 160 euro betaald en op 24 feb. een restbedrag van 77 euro. Nu zegt ED dat het bedrag van 77 euro te laat betaald is, en wordt er een incasso bureau ingeschakeld.Ik weiger deze incasso kosten te betalen, omdat ik voor de laatst genoemde datum heb betaald maar ED kan zogenaamd de incasso opdracht niet meer intrekken. Dan hebben zij natuurlijk extra kosten.
Toen ik wist dat ik niet op tijd kon betalen heb ik notabene nog een betalingsregeling aangevraagd. Die is geweigerd. Naief om te denken dat ze een beetje coulant zouden zijn, als je jarenlang gewoon op tijd betaald hebt.

Desired solution:

Intrekken van opdracht bij het incasso bureau.

Message from EnergieDirect

12 years ago - De klacht is opgelost door het bedrag teruggehaald te hebben vanuit de incassopartner. De klant is naar eigen zeggen tevreden geholpen. John van Beek van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De klacht is opgelost door het bedrag teruggehaald te hebben vanuit de incassopartner. De klant is naar eigen zeggen tevreden geholpen.

John van Beek van energiedirect.nl

All complaints of