My complaint:
Het is weekend en internet ligt er weereens uit, en dus ook geen telefoon. Hierdoor weer verplicht met mobiele telefoon moeten bellen naar klachtenservice. Op de site staat dat als je buiten deze tijden een storing hebt je wordt doorverbonden met de dienstdoende storingsdienst. Helaas is in ons geval er nooit een dienstdoende storingsdienst. Dit na eerst weer door het tijdvretende menu geworsteld te zijn, kost ook maar 3 min beltijd. Kortom de verbinding wordt verbroken en geen mogelijkheid tot het maken van een storingsmelding. Dus weer twee dagen geen internet en telefoon.
Scenario voor maandag: eerst postcode en huisnummer aan de computer vertellen tbv identificatie en sneller kunnen helpen. Vervolgens 30 min in de wachtrij staan maar dan krijg toch iemand te spreken die even op z’n scherm kijkt en je verteld dat de storing in huis zit. Dit net als de vorige keer en de Rekam het CAI-kastje moest repareren, staattoeval in onze tuin. Hierna deed alles het weer, dankzij de rekam want caiway had geen storing in onze straat. Hier moeten ze ons nog steeds voor bellen, maar dat kan wel in een andere klacht. Dus mogen we maandag eerst de meterkast in om alle kabels los te maken en de boel weer opnieuw aansluiten. Hierna komt de conclusie dat het modem oude firmware heeft en dat we de resetknop moeten indrukken zodat het modem de nieuwste firmware ophaalt, even router resetten en als het nog niet werkt zal de splitter wel stuk zijn. Dan wordt er nogmaals opgehamerd dat het sturen van een monteur geld kost. Volgt de volgende mededeling: mag ik u een fijne dag wensen en tot een volgende keer. Dat laatste is natuurlijk bij een bedrijf als caiway eigenlijk niet zo. Er heeft nog nooit iemand twee keer een storing hoeven te melden. Na een keer lost caiway alle problemen op en met de kerst voor de deur zorgen ze ook voor een eind aan alle leed in de wereld en leefden we nog lang en gelukkig.
Desired solution:
Vorige keer probleem opgelost door de Rekam, terwijl er volgens caiway geen probleem was. Ter compensatie voor de lange wachttijden klachtenservice een halve maand korting op abonnement.
Verwacht nu minimaal een brief met uitleg over de oorzaak van de vorige storing, want we zijn nog steeds niet teruggebeld hierover. Deze brief mag ook een deel van de excuusbrief zijn. Ter compensatie verwacht ik enkel nog belminuten te betalen in het komende jaar (2013).
Ook graag een rectificatie op de site dat je wordt door verbonden met een storingsdienst. Dit is ons nog nooit geluktnamelijk en lijkt me sterk dat wij de enige zijn, anders koop ik morgen een staatslot met het winnende nummer, schijnt er ook maar 1 van te zijn.